تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۷۶۰۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

کوره القایی ذوب فولاد لازمه اصلی کارخانه جات ذوب آهن و فولاد

‌می‌متالز - از گذشته صنعت قلب تپنده هر کشور و تعیین کننده اقتصاد بوده است، توجه به امر تولید در هر دوره‌ای از گذشته تا کنون موجب افزایش رونق کسب و کار و اقتصاد می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، یکی از پرکاربرد‌ترین دستگاه در کارخانه‌های ذوب گری کوره القابی ذوب فولاد می‌باشد که براساس ابعاد و کارایی آن‌ها قیمت گذاری شده است. به طور تقریبی ۱۶ درصد از فولاد جهان برای تجهیزات مکانیکی و ... استفاده می‌گردد، در نتیجه یکی از اولین گام‌های موثر در تولید این محصول مفید فولادی در صنایع مختلف، ذوب کردن فولاد است، کوره‌های القایی ذوب، ذوب سریع فولاد را با حداکثر راندمان فراهم می‌کنند و به شما محصولی با بهترین کیفیت فلزی را تحویل می‌دهد که می‌توان از آن در موارد بسیاری استفاده نمود.

ذوب فلزات فولاد بسیار امری مهم و کاربردی است که توسط کوره‌های القایی ذوب صورت می‌گیرد، این کوره‌ها در ذوب سایر فلزات مثل پلاتین که در ساخت جواهرات به کار می‌رود مهم است، همچنین کوره‌های القایی می‌توانند فلزی نظیر مس را هم ذوب کنند. قابل ذکر است که کوره‌های القایی به منظور یکنواختی و انعطاف پذیری بهینه در تولید آلیاژ‌ها به طور رایج مورد استفاده قرار می‌گیرند، نقطه ذوب فولاد تا ۱۳۷۰ درجه سانتی گراد است و شما برای رسیدن به این درجه به یک کوره القایی ذوب با کیفیت بسیار بالا نیاز دارید سایت آراد برندینگ این محصول پرکاربرد را با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار داده است.



کوره القایی ذوب فولاد

این نوع کوره القایی ذوب فولاد ضد زنگ استفاده از آن بسیار راحت و آسان بوده و در انجام ذوب فلز سرعت عمل آن بسیار بالا می‌باشد و در ادامه مقاله ویژگی‌های دیگر این کوره را به شما بیان خواهیم کرد که این ویژگی شامل موارد زیر بوده است؛ سایز کوچک این کوره ها، سرعت العمل بسیار بالایی دارد. فضای چندانی را نخواهد گرفت. این دستگاه صدای بسیار ضعیفی داردخود دستگاه و تجهیزات آن از قیمت مناسبی برخوردار است. بهره جویی بالا انرژی موجود در دستگاه.

کوره القایی ذوب فولاد لازمه اصلی کارخانه جات ذوب آهن و فولاد

دو نوع کوره القایی ذوب فولاد داریم به نام کوره‌ی القایی بدون هسته و کوره القایی هسته که هر کدارم آن دارای ویژگی و کاربرد خاصی می‌باشند و بر همین اساس قیمت گذاری می‌شوند و لازم است که بدانید کوره القایی بدون هسته بسامد کارشناسان دسته بندی می‌شود. شایان به ذکر است که کوره دارای هسته بوده و این هسته باید توسط الکتریسیته در جریان باشد تا بتواند از خود گرما بدهد و علت پایین بودن بسامد کوره تنش در ذوب کوره شده است و وقتی که بسامد کوره افزایش یابد شدت تنش آن کاهش می‌یابد. کوره‌های ورق روغنی فولاد با توجه به بسامد آن تقسیم بندی شده است که شامل بسامد پایین، بالا و متوسط می‌باشد و برای بسامد بالا از منبع برق آن از سه فاز تامین شده و بسامد متوسط از هزینه‌ی بیشتری برخوردار بوده نسبت به بقیه بسامد‌ها و کار کردن با آن راحت و ساده بوده و با سرعت خیلی زیاد ذوب می‌کند و کوره با بسامد پایین از هزینه کمی برخوردار می‌باشد و کوره‌هایی که دارای بسامد پایین بوده دیگر نیاز به تنظیم بار نبوده چرا که بعد از ورود به طور یکنواخت وارد سه فاز می‌شود.



خرید کوره القایی

امروزه در سطح بازار کشور خرید و فروش کوره القایی در بین صنعتگران به دلیل استفاده آسان و کم هرینه بود به نسبت کوره‌های سنتی بسیار رونق پیدا کرده است. کوره‌های القایی در کارخانجات صنعتی به کار می‌روند با توجه به مقدار حجم ذوب فلز از ۲۰ کیلو تا چندین تن متغیر هستند.

کوره القایی ذوب فولاد لازمه اصلی کارخانه جات ذوب آهن و فولاد

این کوره‌های با توجه به اینکه در فرایند ذوب فلز هیچ گونه فلز دیگری را با فلز دیگر ترکیب نمی‌کند و فلز ذوب شده خالصی کامل دارد بسیار مورد توجه صنعت گران قرار گرفته است. خرید و فروش کوره‌های القایی با توجه به حجم اندازه ایی که ساخته می‌شوند و همچنین با توجه به میزان فلز مس که در آن بکار رفته است متفاوت است. قابل ذکر است این در خرید کوره القایی با توجه به بخش صنعتی که بکار می‌روند قیمت گذاری می‌شوند، مثلا کوره القایی مورد استفاده در طلا سازی با کوره القایی ذوب آهن قیمت آن‌ها با هم فرق دارند و دلیل این تفاوت قیمت هم می‌توان به ظریف بودن و با ارزش بودن طلا دانست.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده