تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۷۶۸۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مزایده بزرگ‌ترین معدن کرومیت کشور

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت جنوب کرمان گفت: روز یکشنبه ۱۷ مهر ماه، شرکت معادن فاریاب در مزایده قرار گرفت تا شرکت‌ها یا افرادی که توانمند هستند و توانایی فنی و اقتصادی را دارند، در این مزایده شرکت کنند.

به گزارش می‌متالز، مسلم مروجی‌فرد در رابطه با مشکلات شرکت معدن فاریاب، بیان کرد: بعد از تعطیلی شرکت، جلسات متعددی در استان و کشور برای حل موضوع گرفته شد که شرکت وارد چرخه شود و فعالیت خود را از سر بگیرد، اما متاسفانه انجام نشد و علی‌رغم جلسات متعددی که در استان و شورای تامین برگزار شد، فعال‌سازی توسط بهره‌بردار صورت نگرفت.

وی افزود: در نهایت موضوع تعطیلی معدن از طریق شورای عالی معادن پیگیری و با دستور رئیس جمهور، برنامه‌ریزی برای واگذاری آن شروع شد، اما با توجه به اینکه یک معدن بعد از اینکه ابطال می‌شود، روند خاصی در برگزاری دارد، این هماهنگی‌ها در استان صورت گرفت و خط قرمز همگان آغاز به کار معدن و بازگشت کارگران بود.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با بیان اینکه سرعت ابطال معدن در کشور بی‌نظیر بود، تصریح کرد: در تاریخ ۱۸ مرداد ماه، این معدن ابطال و به ما ابلاغ شد. در روز یکشنبه ۱۷ مهر ماه، شرکت معادن فاریاب در مزایده قرار گرفت و در حال حاضر در سامانه مناقصات و مزایدات است تا شرکت‌ها یا افرادی که توانمند هستند و توانایی فنی و مالی و اقتصادی را دارند، در این مزایده شرکت کنند. بر اساس چارچوب قانونی، شرکتی که شرایط لازم را داشته باشد، انتخاب و فعالیت معدن دوباره آغاز می‌شود و مشکلات کارگران حل خواهد شد.

مروجی فرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این معدن تقریبا بزرگ‌ترین معدن کرومیت کشور است و شرایط خوبی هم دارد، از شرکت‌های بزرگی که در کشور مشغول فعالیت هستند، دعوت می‌کنیم در این مزایده شرکت و در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

بر اساس گزارشی از راه دانا، وی یادآور شد: تنها راه قانونی برای واگذاری معدن، مزایده است که ما و مسئولان استان به شرکت‌های بزرگ کشوری اعلام کرده‌ایم و در حال پیگیری و رایزنی هستیم تا شرکتی که توانمند است و می‌تواند مسائل خاص آن منطقه را در نظر بگیرد، وارد فعالیت شده و کارگران معدن همه مشغول به کار شوند که اشتغال بیشتری هم در آن منطقه ایجاد شود.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده