به گزارش میمتالز، یزدان پناه افزود: پس از چند سال پیگیری مســتمر، نهایتا شــرکت مت پروم جهت انجام مرحله دوم عملیات یعنی بازرســی سازههای سقف، ســتونها و ارتباطی انتخاب و طرحهای تعمیری و تقویتی مــورد نیاز نیز تهیه و بلافاصله اجرا گردید. با تاکید مجدد و هشــدار کارشناسان شــرکت مت پروم، لزوم برنامه ریزی جهت ساخت وتعویض بالکها در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: از اردیبهشــت ماه سال جاری کارهای مقدماتی جهت شــروع فــاز اول یعنــی تعویض تعداد ۷ عدد بالک ۱۲متری و ۲۴ متــری در ضلع شمالی سالن ریخته گری تا مرز ایستگاه ۶ از پنجم شهریورماه شروع شــد و پس از ۳۸شبانه روز کار مداوم، در شیفت سوم ۱۲مهرماه به اتمام رسید.
محمود شفیعی معــاون برنامه ریــزی و تعمیر تجهیزات مکانیک گفت: با توجه به فرســودگی تقریبا غیرقابل کنترل بالــک ها، در صورت بروز هرگونه حادثه منجر به خســارات جبران ناپذیر تجهیزاتی و انســانی میگردیــد و از طرف دیگر هزینههای سنگین ناشی از طرحهای تعمیری مکرر و پیوســته در طول ۲۰ ســال گذشته لازم شد در کوتاهترین زمان ممکن عملیات تعویض بالکها آغاز شود.
سهیل زمانی زاده سرپرست برنامه ریزی و پایش تعمیرات نیز گفت: نه فاز بــرای تعویض ۹۴بالک در نظر گرفتــه شــده و در آینده نزدیــک فازهای بعدی نیز اجرا خواهند شــد. در فــاز اول با تدابیر کارشناسان مدیریت مهندســی نت با همکاری بخش فولادسازی و شرکت توسعه صنعت لنجان، بدون توقف روند تولید، پروژه برنامه ریزی و اجرا شد.
محسن معتمدی مهنــدس ارشــد تکنولوژی نصب و تعمیر تجهیزات نیز، اســتفاده همزمان، از دو جرثقیل بــرای کار روی محورهای ۲۴ و ۱۹، اســتفاده جرثقیل ۱۴ جهت جلوگیــری از توقف ایســتگاه ریخته گری ۶ و تداوم تولیــد و دمونتاژ بالــک هــای BK ۱ و BK ۳ از آکس MW تــا SV به صورت یکپارچه به طول ۲۴متر جهت تسریع در زمان پروژه را از اهم تغییرات انجام شده در روش انجام کار در مقایسه با پٌرروسی برشمرد.
منبع: ذوب آهن اصفهان