تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۷۷۷۳۰
سرویس خبر : صنایع کوچک
در ادامه سفر به استان گلستان انجام شد:

بازدید رسولیان از طرح توسعه شهرک صنعتی گنبد و یک واحد تولیدی صنایع پتروشیمی

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان گلستان از طرح توسعه شهرک صنعتی شهرستان گنبد و واحد صنعتی و تولیدی بانیار مستقر در این شهرک صنعتی بازدید به عمل آورد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز شنبه در بازدید از طرح توسعه شهرک صنعتی گنبد از نزدیک در جریان پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی برای تسهیل حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی قرار گرفت.

وی همچنین برای رفع پاره‌ای از مسائل و مشکلات موجود، راهکار‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.

شهرک صنعتی گنبد اکنون با مساحت کلی ۱۶۵ هکتار دارای ۸۲.۱۰ هکتار مساحت صنعتی می‌باشد و از لحاظ امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه دارد.

۶۵ هکتار از این اراضی مربوط به طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی گنبد است که با اضافه شدن ۳۵ هکتار زمین باقیمانده مساحت کل شهرک صنعتی گنبد به ۲۰۰ هکتار خواهد رسید.

استان گلستان دارای ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب بوده که از این تعداد ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی، عملیاتی و در حال واگذاری زمین است.

همچنین دارای یک مصوبه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی در اترک بوده که عملیاتی شده و در حال پذیرش سرمایه گذار است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از واحد صنعتی و تولیدی بانیار فعال در حوزه صنایع پتروشیمی مستقر در شهرک صنعتی گنبد بازدید به عمل آورد.

رسولیان در این بازدید مهمترین ظرفیت ها، توانمندی‌ها و همچنین مسائل و مشکلات این واحد تولیدی و صنعتی را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

وی را در این بازدیدها، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی همراهی کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین امروز شنبه در ابتدای سفر به استان گلستان از شهرک‌های صنعتی آزادشهر و رامیان و گروه صنعتی صباح بازدید به عمل آورده بود.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده