تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۷۷۷۳۵
سرویس خبر : صنایع کوچک
در جریان سفر به استان گلستان انجام شد:

بازدید معاون وزیر صمت از شهرک‌های صنعتی آزاد شهر و رامیان و گروه صنعتی صباح

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان گلستان از شهرک صنعتی شهرستان آزادشهر و واحد صنعتی مبتکران فجر وابسته به گروه صنعتی صباح مستقر در این شهرک صنعتی بازدید به عمل آورد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان روز شنبه در بازدید از شهرک صنعتی آزادشهر از نزدیک در جریان پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی برای تسهیل حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی قرار گرفت.

وی همچنین برای رفع پاره‌ای از مسائل و مشکلات موجود، راهکار‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.

شهرک صنعتی آزادشهر با مساحت کلی ۶۵ هکتار دارای ۵۳ هکتار مساحت صنعتی است که از لحاظ امکانات زیربنایی دارای آب، برق، گاز و تلفن می‌باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از واحد صنعتی و تولیدی مبتکران فجر متعلق به گروه صنعتی صباح مستقر در شهرک صنعتی آزادشهر بازدید به عمل آورد.

رسولیان در این بازدید مهمترین ظرفیت ها، توانمندی‌ها و همچنین مسائل و مشکلات این واحد تولیدی و صنعتی را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

گروه صنعتی صباح با نگاه صادرات محور در قالب چند واحد تولیدی در زمینه بسته بندی و تولید مواد غذایی فعالیت مستمر دارد.

مدیران و دست اندرکاران این گروه صنعتی در نشستی که با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته اند برخی از مهمترین مسایل و مشکلات خود را در حوزه‌های بانکی، مالی، صادراتی، زیرساختی و... مطرح کردند که رسولیان برای پیگیری این موارد قول همکاری داد.

وی همچنین از شهرک صنعتی رامیان و یک واحد تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک نیز بازدید به عمل آورد و در جریان روند مهمترین پروژه‌های زیرساختی این شهرک و مسایل و مشکلات آن قرار گرفت.

شهرک صنعتی رامیان دارای ۱۵ واحد بهره بردار و ۶ واحد در حال ساخت است.

مساحت کل این شهرک صنعتی ۳۳ هکتار است که ۲۶ هکتار زمین صنعتی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت را در این بازدیدها، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان اقتصادی همراهی کردند.

رسولیان در ادامه سفر‌های استانی خود برای بررسی وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحد‌های تولیدی مستقر در آنها، روز‌های شنبه و یکشنبه در استان گلستان خواهد بود.

وی همچنین پنجشنبه گذشته در سفری یک روزه به استان اردبیل از پروژه‌های زیرساختی و فاز‌های توسعه شهرک صنعتی اردبیل ۲ بازدید کرد و مسائل و مشکلات شهرک صنعتی شهرستان کوثر در این استان را مورد پیگیری قرار داد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده