تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۲۷۸۲۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رییس خانه صنعت و معدن یزد: استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی عقلانی نیست

‌می‌متالز - رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در شرایط کنونی که کشور به لحاظ سیاسی با برخی چالش‌ها مواجه شده و برنامه‌های تحولی اقتصادی دولت نیز در دست اجراست، با توجه به مسائلی مانند تورم، تغییرات نرخ ارز و تحریم‌ها، استیضاح وزیر صمت عقلانی و به صلاح کشور نیست.

به گزارش می‌متالز، سیدعلی اکبر کلانتر روز دوشنبه افزود: در این شرایط تا دولت بخواهد یک وزیر جدید معرفی کند و از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد، چند ماه طول می‌کشد و تغییر در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت که از وزارتخانه‌های مهم و بزرگ است، به صلاح کشور نیست.

کلانتر ادامه داد: من طرفدار فاطمی امین یا مخالف او نیستم، اما در این شرایط نباید تغییر وزیر صمت صورت گیرد، به هر حال وقتی که یک وزیر جدید و جوان روی کار می‌آید، یکسری ایده‌های نو دارد و هر گونه تغییر نیز با مخالفت‌هایی روبرو می‌شود که بخشی از آن طبیعی است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد ادامه داد: قطعا در اقدامات نو و جدید، خطا و اشتباه وجود دارد که باید اصلاح شود نه اینکه با کوچکترین اشتباه در بازه زمانی کوتاه مدت، تغییر وزیر در دستور کار قرار بگیرد؛ این رویه درستی نیست و انگیزه وزرا را در اجرای برنامه‌ها کم می‌کند.

فاطمی امین، وزیری قاطع در مبارزه با رانت خوری و فساد در حوزه معدن است و در برخی حوزه‌های دیگر نیز اقدامات درستی را آغاز کرده است، زیرا کشور اصلاح نمی‌شود مگر اینکه فساد از آن زدوده شود و مسائل شفاف باشد

کلانتر با بیان اینکه برخی از فشار‌های از بیرون بر رفتار وزیر صمت تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: به هر حال در سازمان یا وزارتخانه‌ای که سال‌های گذشته درگیر برخی موضوعات مانند فساد بوده است، تغییر رویه باعث می‌شود تا صدای برخی افراد درآید، اما به هر حال باید جلوی فساد گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یکسری اشتباهاتی هم در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که باید اصلاح شود و ضمن استفاده از مشاوران برجسته‌تر از ظرفیت تشکل‌ها صنفی، چون خانه صنعت و معدن و انجمن تخصصی در این حوزه بهره گیری شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در خصوص فعال سازی برخی واحد‌های راکد تصریح کرد: در این زمینه پایه اقتصاد کشور ما دارای اشکال است باید قبل از تعطیلی، از غیرفعال شدن واحدی جلوگیری کرد، اما حرکت به طرف احیاء این واحد‌ها بسیار خوب بوده است.

کلانتر با بیان اینکه وقتی واحدی غیرفعال یا تعطیل می‌شود، علت اصلی آن ضعف در سیستم است و تقصیر متوجه وزیر صمت نیست، اظهارداشت: استراتژی توسعه صنعتی ما درست نیست، اما در عین حال در دولت سیزدهم، وزیر صمت در زمینه احیاء واحد‌های راکد تلاش‌های زیادی را نسبت به دولت‌های پیشین انجام داده و کارگروه‌های تسهیل را نیز فعال‌تر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نباید اجازه دهند با زلزله استیضاح، فعالیت‌های وزارت صمت دچار اختلال شود، بلکه با تعامل مشکلاتی را که در این میان وجود دارد، رفع کنند.

سیدنظام الدین موسوی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دولت و مجلس روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می‌شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

پیش از این قرار بود استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی یکشنبه، ۸ آبان ماه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده