تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۷۹۳۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فعالان حوزه صنعت مازندران مخالفت خود را با استیضاح فاطمی امین اعلام کردند

‌می‌متالز - روسای خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی مازندران گفتند: فعالان اقتصادی به ویژه صنعتگران و تولیدکنندگان استان به دلیل اقدامات مثبت و برنامه‌ریزی‌های کلان وزارت صمت برای رونق تولید و تجارت خارجی طی ماه‌های گذشته، مخالف استیضاح سیدرضا فاطمی امین هستند.

به گزارش می‌متالز، سید مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران و عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران روز سه‌شنبه افزودند: فاطمی امین شخصیتی برنامه محور است و تغییرات ساختاری خوبی را در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز کرده که به طور حتم برای بارور شدن و به ثمر نشستن این اقدامات به زمان بیشتری نیاز است.

آنان تاکید کردند: تغییرات ساختاری که توسط فاطمی امین در حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور ایجاد کرد محصول برنامه ریزی و دغدغه‌های فعالان اقتصادی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: به هیچ عنوان صنعتگران استان مازندران استیضاح فاطمی امین را به صلاح نمی‌دانند و مخالف اینکار هستند.

وی اضافه کرد: دستاورد فاطمی امین در ماه‌های گذشته رو به جلو و خوب بوده و به نوعی اگر ضعفی در حوزه تولید و صنعت کشور وجود دارد شاید از عوامل بیرون از وزارتخانه صمت نشات می‌گیرد که باید برای حل این مشکلات به دولت زمان داد.

رضوی ادامه: استیضاح فاطمی امین بعد از حضور بیش از یک سال وی در وزارت صمت منطقی نیست و این وزیر برای انجام بهتر امور به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: به هیچ عنوان با تغییر وزیر صمت در شرایط کنونی نمی‌توان روند تولید و صنعت در کشور را به اوج و رونق رساند و معتقدم با حمایت از فاطمی امین که شخصیتی برنامه محور دارد، صنعت کشور روند رو به رشدی را در سال‌های آینده طی خواهد کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: به نمایندگی از صنعتگران و تولیدکنندگان استان مخالفت خود را با استیضاح وزیر صمت اعلام می‌دارم و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که نسبت به ادامه کار فاطمی امین به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در تلاش باشند.

عملکرد خوب وزیر صمت در تجارت خارجی

همچنین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: انتصاب فاطمی امین به عنوان وزیر صمت در دولت سیزدهم منشاء بروز اتفاقات و مسائل خوب در حوزه توسعه تجارت خارجی شده که نمی‌توان و نباید این اقدامات را نادیده گرفت و از آن عبور کرد.

عبدالله مهاجر دارابی افزود: توسعه تجارت خارجی عملکرد مثبت وزیر صمت و به عنوان نقطه قوت فعالیت وی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه طرح استیضاح به نوعی تلنگر برای اصلاح برخی رویه‌ها است، اما کنار گذاشتن فاطمی امین را در این مقطع حساس که کشور در جنگ اقتصادی است به صلاح نمی‌دانیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: استیضاح وزیر حق مجلس شورای اسلامی است، اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای انجام این کار می‌بایست عملکرد چندماهه فاطمی امین را مورد بررسی قرار دهند و در کفه ترازوی ارزیابی قرار دهند.

تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه -۲۷ مهر- از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و با اعلام سخنگوی هیأت رییسه، جلسه استیضاح قرار است روز یکشنبه هشتم آبان برگزار شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده