تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۷۹۱۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه در نمایشگاه فولاد ۱۴۰۱:

برای تأمین پایدار مواد اولیه صنایع فولادی نیازمند انسجام هستیم

‌می‌متالز - مدیر استخراج مواد معدنی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که چالش تأمین مواد اولیه صنایع فولادی کشور نیاز به انسجام و نگاهی یکپارچه در حوزه حاکمیتی دارد، گفت: در این حوزه باید چالش‌های تأمین پایدار مواد اولیه، امورات اکتشافی، توسعه معادن و قیمت‌گذاری محصولات فولادی برطرف شوند.

به گزارش می‌متالز، سید مصطفی فقری، مدیر استخراج مواد معدنی شرکت فولاد مبارکه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد اظهار کرد: ایجاد تعامل میان شرکت‌های صنعتی یکی از ثمرات مهم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی حوزه صنعت است، چراکه ایجاد تعامل میان سازمان‌ها و مجموعه‌های صنعتی مرتبط با یکدیگر، باعث تسلی و بهبود ارتباط می‌شود تا آنان بتوانند مواد اولیه یا محصولات خود را به خوبی تأمین کنند و به فروش برسانند.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۱ در ۲ بخش داخلی و خارجی برگزار شد که در بخش داخلی شاهد حضور پررنگ شرکت‌های فولادی داخلی بودیم به گونه‌ای که شاهد برقراری ارتباط خوبی میان آن‌ها بودیم، اما در بخش خارجی می‌توان گفت بنا به دلایل مختلف، این ارتباط همچنان دارای ضعف است چراکه اگر امکان برقراری ارتباط بیشتر با شرکت‌های خارجی وجود داشت، در بحث تأمین مواد اولیه و فروش محصولات، اتفاقات بهتری رقم می‌خورد.

تحولات بنیادی چاره شرکت‌های معدنی و فولادی برای تأمین مواد اولیه

مدیر استخراج مواد معدنی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، به خوبی برگزار شد و تعداد شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه نیز قابل توجه بود که این امر قطعاً به پیشرفت و تعالی صنعت کشور کمک زیادی خواهد کرد.

وی اذعان داشت: در بخش تأمین مواد اولیه و معدن، چالشی که از قبل داشته‌ایم همچنان پا برجاست و آن هم چالش تأمین مواد اولیه برای شرکت‌های فولادی است؛ تمام شرکت‌ها چه معدنی و چه فولادی برای این امر باید تحولات بنیادی انجام دهند.

برای تأمین پایدار مواد اولیه صنایع فولادی نیازمند انسجام هستیم

فقری با بیان این که چالش تأمین مواد اولیه صنایع فولادی کشور نیاز به انسجام و نگاهی یکپارچه در حوزه حاکمیتی دارد، اضافه کرد: در این حوزه باید چالش‌های تأمین پایدار مواد اولیه، امورات اکتشافی، توسعه معادن و قیمت‌گذاری محصولات فولادی برطرف شوند.

وی در پایان با بیان این که در برخی از قسمت‌های زنجیره فولاد شاهد قیمت‌گذاری‌های غیر منطقی هستیم، عنوان داشت: در این خصوص بعضی از حلقه‌های زنجیره با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که این امر نمی‌تواند درازمدت باشد؛ بنابراین باید در این حوزه نیز انسجامی شکل گیرد و با سودی منطقی برای هریک از حلقه‌ها، تقسیم‌بندی صورت گرفته تا هیچ حلقه‌ای در زنجیره فولاد از هم نپاشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده