تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۵۱۲
کد خبر: ۲۸۰۱۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آینده‌نگری ایران در معادن فراسرزمینی/ حفظ منابع طبیعی با واردات سنگ‌ آهن

‌می‌متالز - یک تحلیلگر فولادی با بیان اینکه واردات سنگ آهن برنامه‌ای مناسب برای حفظ منابع طبیعی کشور است، گفت: به دلیل بحران کم‌آبی که در کشور وجود دارد، در صورتی که این واردات به شکل گندله رخ دهد، می‌توان به بهبود روند صنعت معدن امیدوار شد.

به گزارش می‌متالز، پیمان شوریابی مطرح کرد: در آینده‌نگری ده سال پیش روی ایران، این‌گونه به نظر می‌رسد که ذخایر اصلی سنگ آهن تمام خواهد شد که در این صورت، نیاز به واردات این محصول داریم.

وی در عین حال گفت: با توجه به کمبود آبی که در کشور وجود دارد، در صورتی که این واردات به شکل گندله رخ دهد، می‌تواند تأثیر بهتری در بهبود روند صنعت معدن داشته باشد.

این تحلیلگر بازار فولاد با تأکید بر تأثیر منفی تحریم‌ها بر صنعت معدن و احتمال تداوم آن، واردات سنگ آهن را برنامه‌ای مناسب برای حفظ منابع طبیعی کشور در طولانی مدت، عنوان و مطرح کرد: شرکت‌های بزرگ فولادی کشور مانند فولاد مبارکه کنسرسیوم تشکیل دادند و معادنی را در کشور‌های حوزه سی آی اس (اتحادیه کشور‌های مستقل) و کشور‌های دیگر خریداری کردند که در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها، این عملکرد هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است، اما این معادن فراسرزمینی در آینده می‌تواند خوراک مجتمع‌های فولادی را فراهم کند.

شوریابی با اشاره به اصلاح قوانین معدنی در کشور، اضافه کرد: با اصلاح این قانون، بخشی از مجوز‌های کاغذی در این حوزه محدود می‌شود. همچنین با این اقدام می‌توان به سهولت اعطای مجوز‌ها در بند تسهیلات و مسئولیت‌های اجتماعی امیدوار شد. علاوه بر این، اقدام بازنگری قانون معادن در آغاز به کار مجدد معدن‌های غیرفعال، تأثیر به‌سزایی خواهد داشت و توجه ویژه سرمایه گذاران را به این حوزه جلب خواهد کرد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده