تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۸۰۰۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار سمنان:

فناوری محصولات معدنی در جوار هشت معدن ایجاد شد

‌می‌متالز - استاندار سمنان گفت: طبق تاکید آیت الله رئیسی رییس جمهور لازم است تا فناوری محصولات معدنی در جوار معادن ایجاد شود که تاکنون در هشت معدن استان این امر محقق شد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری افزود: بیش از ۶۰۰ معدن فعال در استان سمنان وجود دارد.

وی ابراز داشت: برخی معادن مستقر در منطقه سرکویر با مشکل تامین آب مواجه هستند که با تخصیص اخذ شده توسط شرکت آب منطقه‌ای سمنان، فرصت خوبی برای انجام فناوری معادن در این منطقه ایجاد خواهد شد.

استاندار سمنان بیان کرد: بر اساس تبصره ۶ ماده ۱۴ ضرورت دارد تا ۱۵ درصد سهم حقوق دولتی معادن برای توسعه زیرساخت‌های توسعه روستا‌های همان منطفه هزینه شود که مسوولان‌مربوطه نسبت به تحقق این مهم اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد معادن استان باید به عنوان سهم مسوولیت اجتماعی در روستا‌های جوار معادن هزینه شود، ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت در این خصوص نظارت و دقت نظر داشته باشد.

هاشمی ابراز داشت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نسبت به تشویق معدن کاران به انجام فناوری در جوار معادن اقدام کند.

وی با قدردانی از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برای احیای واحد‌های راکد شهرستانی تاکید کرد: شعار ما توسعه متوازن استان در تمامی زمینه‌ها است.

وی یادآور شد: دبیرخانه کارگروه تسهیل با همکاری دبیرخانه کارگروه احیا واحد‌های راکد ضمن رصد آخرین وضعیت استان، برنامه ریزی لازم جهت انجام بازدید‌های مستمر از این مراکز را به انجام رساند.

هاشمی بر جذب اعتبارات ملی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان ضمن آمادگی لازم جهت انجام دور دوم سفر رییس جمهور به استان، نسبت به احصاء آخرین اطلاعات در خصوص پروژه‌های نیمه تمام و همچنین وضعیت تحقق مصوبات دور اول سفر اقدام کنند.

ضرورت مشارکت در رزمایش جهاگران فاطمی

استاندار سمنان در چهارمین نشست قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی استان نیز با بیان اینکه وفاق و صمیمت مناسبی بین ارکان اجرایی دولت در سطح استان سمنان و قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی حاکم است، گفت: لازم است تا تمام امکانات دستگاه‌های اجرایی استان بمنظور برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲ بسیج شود.

هاشمی بیان کرد: دهیاران و بخشداران استان برای برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲، پای کار باشند و اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری نیز همکاری لازم را با قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت دانشجویان استان در تشکیل گروه‌های جهادی استفاده مناسب به عمل آید گفت: رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در روز ۲۸ آبان ماه، با محوریت شهرستان دامغان و به صورت هماهنگ، در سایر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

استاندار سمنان یادآور شد: ۶۰۰ گروه جهادی استان در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ شرکت دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده