تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۸۰۰۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استقرار فناوری‌های معدنی در جوار ۸ معدن از ۶۰۰ معدن فعال سمنان

‌می‌متالز - استاندار سمنان از فعالیت بیش از ۶۰۰ معدن فعال در استان سمنان خبر داد و گفت: این استان از ظرفیت بالای معدنی برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا هاشمی ۲۱ آبان‌ماه بر بروزرسانی فناوری‌های معدنی به عنوان یک ضرورت تاکید و اظهار کرد: بر اساس تاکید رئیس‌جمهور، لازم است تا فناوری محصولات معدنی در جوار معادن به انجام رسد که تاکنون در ۸ معدن استان این امر محقق شده است.

وی تصریح کرد: برخی معادن مستقر در منطقه سرکویر با مشکل تامین آب مواجه هستند که با تخصیص اخذ شده توسط شرکت آب منطقه‌ای سمنان، فرصت خوبی برای انجام فناوری معادن در این منطقه ایجاد خواهد شد.

استاندار سمنان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به تشویق معدن کاران به انجام فناوری در جوار معادن اقدام کنند.

هاشمی با تقدیر از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، به‌واسطه احیای واحد‌های راکد استان خاطرنشان کرد: شعار ما در تمامی زمینه‌ها توسعه متوازن استان است.

وی تاکید کرد: دبیرخانه کارگروه تسهیل با همکاری دبیرخانه کارگروه احیا واحد‌های راکد، ضمن رصد آخرین وضعیت استان، برنامه ریزی لازم جهت انجام بازدید‌های مستمر از این مراکز را به انجام رساند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که دستگاه‌هایی که از اعتبارات گلوبال برخوردار هستند، در جهت جذب اعتبارات اهتمام بیشتری کنند.

استاندار سمنان از دستگاه‌های اجرایی استان خواست: ضمن آمادگی لازم جهت انجام دور دوم سفر ریاست جمهور به استان، نسبت به احصاء آخرین اطلاعات در خصوص پروژه‌های نیمه تمام و همچنین وضعیت تحقق مصوبات دور اول سفر اقدام کنند.

وی گفت: بر اساس تبصره ۶ ماده ۱۴، می‌بایست ۱۵ درصد از سهم حقوق دولتی معادن برای توسعه زیر ساخت‌های روستا‌های همان منطفه هزینه شود لذا انتظار می‌رود که مسئولان‌مربوطه در استان به تحقق این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید یک درصد از درآمد معادن استان به عنوان سهم مسئولیت اجتماعی در روستا‌های جوار معادن هزینه شود که لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت در این خصوص نظارت و دقت نظر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده