تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۲
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۸۰۸۲۴

بندر «شهیدرضایی» شهرستان زرآباد باید به عنوان مرز رسمی اعلام شود

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با مکاتبات و درخواست‌های مکرر این استان به مراجع ذیربط درخواست شده تا بندر «شهید رضایی» شهرستان زرآباد به عنوان مرز رسمی اعلام شود تا با استقرار گمرک سهم موثرتری را در توسعه منطقه‌ای ایفا کند.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلی نظام و تاکیدات رئیس جمهور در خصوص توسعه تبادلات تجاری با کشور‌های همسایه و بهره‌گیری هرچه بیشتر از اقتصاد مرز و دریا، سواحل مکران به عنوان یکی از نعمت‌های خدادادی و بی‌نظیر که به فرمایش رهبر معظم انقلاب «گنج پنهان» محسوب می‌شود، باید از ظرفیت‌های آن به صورت مناسب استفاده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با مکاتبات و درخواست‌های مکرر این استان به مراجع ذیربط درخواست شده تا بندر «شهید رضایی» شهرستان زرآباد به عنوان مرز رسمی اعلام شود تا با استقرار گمرک سهم موثرتری را در توسعه منطقه‌ای ایفا کند.

وی افزود: بندر شهید رضایی در شهرستان زرآباد با توجه به مزیت‌های فوق‌العاده آن از جمله نزدیکی با کشور عمان، دسترسی به باغات و مزارع میوه‌های گرمسیری و همچنین دارا بودن اسکله صیادی با هدف توزیع متعادل فعالیت‌های دریا محور در جنوب غربی استان و خلأ مربوطه در آن منطقه برای توسعه استان فوق‌العاده با اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قطعاً بندر شهید رضایی باعث رونق و ارتقاء معیشت و رفاه مردم ساحل‌نشین در سواحل جنوب غربی استان و توسعه پس‌کرانه‌های آن از جمله شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، لاشار و قصرقند خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده