تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۸۲۴۲۰
سرویس خبر : زمین شناسی

اکتشاف معادن طلا در کانادا

‌می‌متالز - شرکت «O۳ Mining» اولین ارزیابی خود از ذخیره طلای معادن «Bulldog» و «Kappa» در ناحیه «Alpha property» در کبک کانادا را ارائه کرد. عملیات اکتشافی انجام شده شامل حدود ۵۰ هزار متر حفاری در ۱۱۶ نقطه است که حدود ۷۶ درصد آن بین ماه‌های سپتامبر ۲۰۱۹ و آپریل ۲۰۲۲ تکمیل شده است.

به گزارش می‌متالز، ذخیره معادن «Bulldog» و «Kappa» دارای حجم خاک حدودی سه میلیون و ۵۰ هزار تن با گرید ۳.۲ گرم در هر تن طلا و در مجموع ۳۱۸ هزار اونس طلا است.

این شرکت همچنین محاسبات تخمینی حجم ذخیره طلا در خارج محدوده مختصات فعلی این معدن را منتشر کرد که پتانسیل گسترش این منبع را با حفاری‌هایی که در آینده در این منطقه صورت خواهد گرفت، نشان می‌دهد.

در امتداد معادن «Bulldog» و «Kappa» نمونه‌برداری‌های انجام شده از عمق ۱۲۵ متری به طول ۳.۸ متر، عیار ۵.۳ گرم طلا در هر تن از این معدن را نشان داد. همچنین حفاری به عمق ۲۳۵ متر و نمونه‌برداری به طول ۲.۲ متر، عیار ۴.۴ گرم طلا در هر تن از خاک این معدن را تایید کرد.

حفاری در مختصات معدن مذکور، منجر به گسترش شعاع عملیاتی بهره‌برداری از این معدن شد، اما همچنان بررسی مختصات جدید در عمق زمین و در قسمت شرقی این معدن ادامه دارد.

خوزه ویزکورا، مدیرعامل شرکت «O۳ Mining» در یک بیانیه خبری اعلام کرد که کارزار حفاری در سال ۲۰۲۲ در ناحیه «Alpha property» برگزار شد که بر گسترش ذخایر شناسایی شده در منطقه «Bulldog» و «Kappa» متمرکز بود. به علاوه انجام عملیات تخمین، حجم ذخیره طلا فضای بیشتری را برای توسعه این معدن ایجاد کرد. پیوستگی کانی‌ها در ناحیه این معادن، پتانسیل بهره‌برداری از یک پروژه بزرگ با هدف استخراج مواد معدنی (طلا) با عیار بالا را فراهم کرد.

در حال حاضر شرکت «O۳ Mining» مشغول انجام آزمایشاتی در حوزه‌های زیست‌محیطی و روش‌های استخراج و کانه‌آرایی در این معادن است. انجام آزمایش‌های مرتبط با حوزه‌های زیست‌محیطی، مواد معدنی و باطله‌های معادن «Bulldog» و «Kappa» را برای زهاب اسیدی سنگ‌های معدنی و لیچینگ در شرایط محیطی و در نتیجه، خطر مرتبط با دپوی باطله‌ها و روش‌های مدیریت پسماند معدنی مشخص می‌کند. آزمایش‌های مرتبط با روش‌های استخراج و کانه‌آرایی روی مخلوطی از سنگ‌های این معادن در هر لایه از خاک، برای سنجش و میزان خردایش مورد نیاز و تعیین بازیابی طلا انجام می‌شود.

هردوی این معادن طلا در بخشی از ناحیه «Alpha property» قرار دارند که در هشت کیلومتری شرق شهرک وال‌دور در کبک کانادا و جنوب پروژه «Eldorado Gold’s Lamaque» و در غرب معدن «Agnico Eagle’s Akasaba» واقع شده‌اند. این منطقه بیش از هفت هزار و ۷۵۴ هکتار وسعت دارد و ۲۰ کیلومتر از معدن طلای مذکور در منطقه «Cadillac-Larder Lake Break» را شامل می‌شود.

تخمین زده شده است که ناحیه «Alpha property» در حجم هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تن خاک، حدود دو گرم طلا در هر تن و در مجموع ۵۰۰ هزار اونس طلا و در حجم چهار میلیون تن خاک، حدود ۳.۱ گرم طلا در هر تن و در مجموع ۴۰۰ هزار اونس طلا دارد.

پس از انجام عملیات تخمین حجم ذخایر مواد معدنی و به‌روزرسانی ذخایر طلای موجود این معدن، سهام شرکت «O۳ Mining» تا روز ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲، حدود ۱۰.۲ درصد افزایش یافت. ارزش سرمایه جاری سهام بازار این شرکت تقریبا ۹۸ میلیون دلار کانادا (۷۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار آمریکا) است.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده