تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۲۸۲۵۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیرو مصوبه جدید مجلس:

امکان ترخیص ۱۵ هزار دستگاه کامیون کارکرده اروپایی در گمرکات فراهم شد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب واردات خودرو‌های سنگین در کمیسیون صنایع مجلس خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه امکان واردات خودرو‌های سنگین برای مالکان و رانندگان دارای کارت هوشمند فعال و همچنین ترخیص ۱۵ هزار دستگاه کامیون کارکرده اروپایی در گمرکات نیز فراهم گردید.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب واردات خودرو‌های سنگین در کمیسیون صنایع مجلس خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه امکان واردات خودرو‌های سنگین برای مالکان و رانندگان دارای کارت هوشمند فعال و همچنین ترخیص ۱۵ هزار دستگاه کامیون کارکرده اروپایی در گمرکات نیز فراهم گردید.

فرهاد طهماسبی ضمن اشاره به تصویب واردات کامیون و کامیونت در کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: بر اساس این مصوبه مالکان و رانندگان خودرو‌های سنگین دارای کارت هوشمند فعال می‌توانند هر ۱۰ سال یک دستگاه کامیون یا کامیونت با هزینه گمرکی ۱، ۵ درصد به کشور وارد کنند.

وی افزود: با این مصوبه اختیار واردات این خودرو‌ها از واردکنندگان و شرکت‌های های توانمند حمل و نقل گرفته شده و به خود رانندگان و مالکان خودرو‌های سنگین واگذار شده است.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق این مصوبه امکان ترخیص ۱۵ هزار دستگاه کامیون کارکرده اروپایی در گمرکات نیز فراهم گردید.

طهماسبی در خصوص تاثیر این مصوبه بر نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: واردات خودرو‌های سنگین نیازمند سازوکاری شفاف‌تر است، زیرا در شرایط فعلی دولت برنامه منسجمی برای از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده ندارد و فرآیند اسقاط مطابق با استاندارد‌های تعریف شده صورت نمی‌گیرد. در قانون جدید اسقاط نیز ممکن است ۱، ۵ درصد از هزینه خودرو به عناوین مختلف پرداخت شود، اما اسقاطی صورت نگیرد؛ لذا واردات خودرو‌های سنگین در صورتی که منجر به اسقاط کامیون‌های فرسوده و تعادل عرضه و تقاضا نشود به کاهش آلودگی هوا و تصادفات جاده‌ای کمکی نخواهد کرد.

منبع: خبر خودرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده