تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۸۳۹۱۹

شروع پیش فروش بلیط قطار دی ماه

‌می‌متالز - پیش فروش قطار‌های مسافری برای دی ماه از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، پیش فروش قطار‌های مسافری برای دی ماه از یکشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ شروع می‌شود.

بر اساس این گزارش پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری برای همه مسیر‌ها در بازه زمانی یکم تا ۳۰ اُم دی، از ساعت هشت صبح فردا توسط فروشندگان حضوری (آژانس‌ها و دفاتر فروش) آغاز می‌شود.

پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی یکم تا ۳۰ دی، از روز یکشنبه (۲۰ آذرماه) از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود.

همچنین پیش فروش بلیت توسط فروشندگان غیرحضوری (سایت‌های مجاز)، از ساعت ۱۴ همان روز (یکشنبه) انجام خواهد شد.

به گزارش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه روزی با سامانه اطلاع رسانی راه آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط قطار

اگر قصد سفر با قطار را داشته باشید و سری به سایت‌های مختلف بزنید، متوجه تفاوت قیمت بسیاری بین قطار‌های مختلف می‌شوید. این تفاوت قیمت در خصوص بلیط اتوبوس وجود ندارد، اما در بلیط قطار به وضوح مشخص است. دلیل این قیمت عوامل مختلفی هستند. در ادامه شما را با عوامل مؤثر روی قیمت بلیط قطار آشنا می‌کنیم تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

فاصله مبدا تا مقصد اصلی‌ترین عامل تغییر قیمت بلیط قطار در مسیر‌های مختلف است. طبیعتاً هرچه فاصله مبدا تا مقصد بیشتر باشد، هزینه بیشتری را باید بابت بلیط قطار خود پرداخت کنید. به این ترتیب مثلاً قیمت بلیط تهران مشهد از تهران سمنان بیشتر خواهد بود.

نوع کیفیت قطار

قطار نیز همانند هواپیما دارای انواع مختلفی هستند و توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند. قیمت بلیط قطار‌های شرکت‌های مختلف با هم تفاوت دارند. قطار‌ها را نیز همانند هتل‌ها با ستاره دسته‌بندی می‌کنند. قطار‌های ۵ ستاره بهترین نوع قطار‌ها به حساب می‌آیند و البته گران‌ترین قطار‌ها نیز هستند. اگر به‌دنبال سفری لوکس، آرام و با حداکثر امکانات و خدمات هستید، باید قطار‌های ۵ ستاره را برای سفر خود انتخاب کنید. قطار‌های ۴ ستاره قطار‌های محبوبی هستند. این قطار‌ها همانند قطار‌های ۵ ستاره گران نیستند و در عین حال خدماتی عالی و درخور را ارائه می‌دهند. قطار‌های ۴ستاره را می‌توان پرطرفدارترین قطار‌های موجود در مسیر ریلی ایران دانست. قطار‌های ۲ و ۳ ستاره قیمت کمتری از قطار‌های ۴ ستاره دارند و چندان چنگی به دل نمی‌زنند، اما برای کسانی که می‌خواهند هزینه‌های سفر خود را مدیریت کنند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده