تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۲۸۴۳۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

تعیین طرح تشویقی برای مالیات صادرات فولاد در هند

‌می‌متالز - دولت هند در حال تمدید طرح معافیت مالیاتی بر روی محصولات فولادی صادراتی از هند تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ است که باعث افزایش تولید خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، در روز جمعه (۹ دسامبر) اعلام کرد دولت هند در حال تمدید طرح معافیت مالیاتی بر روی محصولات صادراتی (RoDTEP) فولاد در هند از ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ است. بررسی‌ها نشان داد طرح معافیت مالیات صادرات تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ اعمال خواهد شد.

فعالان بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) گزارش دادند طرح معافیت مالیاتی صادرات محصولات فولادی شامل محصولات آهن و فولاد، به ویژه، لوله‌ها و مصالح ساختمانی مورد استفاده در راه آهن است. بررسی‌ها نشان داد طرح معافیت مالیاتی بر روی محصولات صادراتی (RoDTEP) که بازپرداخت بخشی از عوارض و مالیات‌های مرکزی و محلی تعبیه شده را فراهم می‌کند، تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ برای صادرات این محصولات اعمال می‌شود.

وزارت بازرگانی و صنعت هند گفت: طرح معافیت مالیاتی بر روی محصولات صادراتی یک تقاضای دیرینه از طرف صنعت فولاد بود که اکنون عملی شده است. باید توجه داشت که این طرح به افزایش صادرات و رقابت ما در بازار‌های جهانی، ایجاد اشتغال و اقتصاد کلی کشور هند کمک زیادی خواهد کرد.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) اعلام کردند تمدید طرح معافیت مالیاتی بر روی محصولات صادراتی (RoDTEP) فولاد در هند پس از لغو عوارض صادرات محصولات فولادی در نوامبر ۲۰۲۲ انجام شد. با این وجود باید توجه داشت که هنوز عملکرد صادرات فولاد هند به دلیل کندی بازار جهانی و افزایش رقابت همچنان ضعیف می‌باشد.

به نقل از برخی منابع خبری، صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند در نوامبر ۲۰۲۲، بر اساس داده‌های اولیه کمیته کارخانه مشترک، در محدوده ۳۳۰ هزار تن متریک بوده است. این در حالی است که میزان صادرات این محصولات از هند نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۵۳ درصد کاهش همراه بوده است. در عین حال، باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در هند در نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۹.۵ میلیون تن گزارش شده است. باید توجه داشت که تولید این محصول نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۳ درصد رشد داشته است. همچنین به نقل از برخی منابع خبری، میزان مصرف محصولات فولادی نورد شده در کشور هند در نوامبر ۲۰۲۲ به حدود ۹.۶ میلیون تن رسیده است که نسبت به سال قبل افزایش ۱۳ درصدی را تجربه کرده است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، به منظور انجام طرح معافیت مالیاتی بر روی محصولات صادراتی (RoDTEP)، بازپرداخت هزینه‌های بخش فولاد تقریباً به ۲۴۴ میلیون دلار در سال نیاز دارد.

آقای الوک ساهای، دبیر کل و مدیر عامل انجمن فولاد هند اظهار کرد: صنعت فولاد برای جبران هزینه‌های مربوط به صنعت برای برابری با سایر کشور‌های صادرکننده به این مرحله از طرح معافیت مالیاتی بر روی محصولات صادراتی نیاز دارد.

آقای Jyotiraditya Scindia وزیر فولاد هند در روز جمعه (۹ دسامبر) گفت: لغو مالیات صادراتی محصولات فولادی انگیزه‌ای برای رشد صنعت فولاد هند در بازار بین المللی خواهد داشت. باید توجه داشت که این کشور می‌تواند نه تنها برای مصرف داخلی، بلکه برای نیاز‌های جهانی نیز فولاد تولید کند.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده