تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۸۴۶۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نشست مشترک بررسی مشکلات کارخانه سیمان شهرستان دورود

‌می‌متالز - نشست مشترک مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان و مدیران کارخانه سیمان شهرستان دورود جهت رفع مشکلات زیست محیطی این واحد صنعتی در اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این نشست مشترک که در دفتر مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد؛ آخرین وضعیت محیط زیستی کارخانه سیمان شهرستان دورود مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که پیرو بازدید میدانی مدیرکل و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱ از کارخانه سیمان دورود به منظور رفع آلودگی‌های احتمالی کارخانه سیمان صورت پذیرفت. علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تبریک انتصاب آقای ساکی به مدیریت سیمان دورود گفت؛ کارخانه سیمان دورود یکی از صنایع بزرگ استان است و به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهری می‌بایست با ارائه راهکار‌های مناسب و موثر، رفع موجبات دغدغه شهروندان را فراهم نماید. سالاروند با اشاره به این موضوع که فاز ۳ این کارخانه بدلیل به کارگیری دو الکتروفیلتر متوالی بعضاً بعلت نوسانات برقی دچار شوک شده و ممکن است باعث ایجاد آلودگی شود گفت: این اداره کل آمادگی دارد این صنعت را جهت اخذ تسهیلات به منظور رفع مشکل آلودگی به صندوق توسعه ملی محیط زیست معرفی نماید.

همچنین وی؛ از پیگیری‌های لازم جهت تامین گاز مورد نیاز این صنعت در فصل سرد سال به منظور جلوگیری از استفاده از سایر سوخت‌های آلاینده هوا خبر داد.

در این دیدار ساکی مدیرعامل کارخانه سیمان شهرستان دورود ضمن تشکر از توجه مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان به موضوعات زیست محیطی صنایع استان بخصوص کارخانه سیمان دورود گفت؛ کارخانه سیمان دورود آمادگی دارد الزامات زیست محیطی را به نحو مقتضی انجام دهد و خود را مقید به انجام الزامات محیط زیستی می‌داند.
وی افزود با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از اعتبار ایجاد فیلتراسیون جدید فاز ۳ سیمان تامین شده است و در صورت مساعدت صندوق ملی محیط زیست کمتر از ۱۸ ماه مشکلات زیست محیطی کارخانه سیمان را بطور کامل برطرف خواهد نمود.

در پایان این نشست مقرر گردید که کارخانه سیمان دورود با همکاری و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه فاز ۳ این کارخانه را جلوگیری شوک‌های برقی و مقطعی به روز رسانی نموده و فیلتر کارآمد برای این منظور تهیه و به بهره‌برداری برساند و دغدغه شهروندان را در این زمینه به طور کامل برطرف نماید.

منبع: تمدن لر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده