تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۸۴۸۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۳۱۲ محدوده معدنی استان اصفهان از طریق مُزایده واگذار می‌شود

‌می‌متالز - رییس اداره امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۳۱۲ محدوده معدنی استان از طریق مُزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد سرجوقیان، روز دوشنبه در جلسه برگزاری مزایده معادن استان و بازگشایی پاکت‌های مُزایده افزود: مُزایده واگذاری ۳۱۲ محدوده معدنی استان آغاز و فراخوان آن در روزنامه‌های با شمارگان بالا منتشر شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این مُزایده ۲۰۴ فقره محدوده اکتشافی، ۷۶ فقره پروانه بهره‌برداری و گواهی کشف و ۳۲ فقره مجوز برداشت شن و ماسه به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: مُتقاضیان از ۲۳ تا ۲۶ آذر فرصت داشتند تا به سامانه ستاد ایران (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) مراجعه و اسناد مربوطه را دریافت کنند.

رییس اداره امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: شرایط برای شرکت در این سامانه آسان شده است تا متقاضیان براحتی بتوانند در مُزایده شرکت کنند و فرایند جذب سرمایه‌گذار در استان شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: مُزایده یکی از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن به فعال سازی معادن و در پی آن افزایش اشتغال، درآمد و تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدکننده پرداخت.

سرجوقیان با اشاره به اینکه ایجاد یک شغل در معدن بیش از ۱۵ شغل مرتبط را به همراه دارد، اظهار امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران استان و کشور از این فرصت استفاده و در این مُزایده شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

این استان یکی از قُطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور محسوب می‌شود و ۸۲۸ معدن با اشتغال ۹ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومانی دارد.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه آن در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن کشور، نخست و از نظر ذخایر معدنی، سوم است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

عناوین برگزیده