تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۵
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۸۵۳۳۳
سرویس خبر : محیط زیست

راه‌اندازی ۲ خانه بهداشت کارگری در بهاباد

‌می‌متالز - دو خانه بهداشت کارگری در مجتمع گندله‌سازی و شرکت کیمیاداران کویر بهاباد با حضور مسوولان در راستای صیانت از نیروی کار و حفظ سلامتی کارگران، ارائه خدمات بهداشتی از طریق آموزش و آگاهی بیشتر کارگران از خطراتی که آنان را تهدید می‌کند، مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، «محمد رضا فلاحتی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ان مراسم که با حضور فرماندار بهاباد و رئیس اداره تعاون و رئیس شبکه بهداشت این شهرستان در روز گذشته سه‌شنبه برگزار شد، حفظ و صیانت از نیروی کار را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: تشکیل خانه بهداشت کارگری در واحد‌های تولیدی امری ضروری است و استان یزد در رتبه هفتم از لحاظ تعداد خانه بهداشت کارگری در سطح کشور قرار دارد، تلاش همکاران ما در حوزه مدیریت اجتماعی برقراری تعامل با واحد‌های تولیدی جهت راه اندازی خانه بهداشت برای رصد سلامت کارگران شریف هست.

وی در ادامه عنوان کرد: در قانون کار کشور اهمیت رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار مورد تا کید قرار گرفته است، به نحوی که بر اساس تبصره یک ماده ۹۶ قانون کار، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسوول برنامه ریزی، کنترل، ارزشیابی و بازرسی در زمینه بهداشت کار و درمان کارگری بوده و موظف است اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورد.

فلاحتی ادامه داد: براساس مفاد قانون کار واحد‌های تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

وی اضافه کرد: خانه‌های بهداشت کارگری به منظور ارتقا سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه‌های بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر شاغل ایجاد می‌شوند.

وی تصریح کرد: ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است و برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه‌شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر این که سعی می‌کنیم با همکاری کارفرمایان استان شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در زمینه خانه بهداشت کارگری تا پایان سال باشیم، گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و حفظ سلامتی کارگران، ارائه خدمات بهداشتی بوسیله آموزش، آگاه شدن کارگران از خطراتی که آنان را تهدید می‌کند، ارتقاءدانش و ایجاد رفتار‌های بهداشتی مناسب و سالم سازی محیط کار، پیشگیری از بیماری‌های ناشی از کار مهمترین اهداف ایجاد خانه بهداشت کارگری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان سفر یک روزه خود به بهاباد، از مجتمع گندله سازی بهاباد وشرکت کیمیاداران کویر این شهرستان نیز بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده