تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۸۵۳۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اعلام بهره‌برداری از ۸ پروژه در هجدهمین شنبه امید و افتخار

‌می‌متالز - سخنگوی شهرداری تهران گفت: در هجدهمین شنبه امید و افتخار، با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران ارشد پایتخت، موزه «سیمان ری» و ۷ پروژه عمرانی در سطح مناطق به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش می‌متالز، عبدالمطهر محمدخانی درباره جزییات هجدهمین شنبه‌امید و افتخار اظهار کرد: روز شنبه سوم دی‌ماه، با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران ارشد پایتخت، پروژه‌های متعددی به همت «معاونت معماری و شهرسازی» و «معاونت فنی و عمرانی» افتتاح خواهند شد.

وی افزود: در هجدهمین شنبه‌امید و افتخار، شهردار تهران با حضور در محل موزه سیمان ری آن را افتتاح خواهد کرد. همچنین، به طور همزمان ۷ پروژه عمرانی در سطح مناطق نیز به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری خواهند رسید.

جزییات تبدیل کارخانه سیمان ری به موزه

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به تاریخچه کارخانه سیمان ری توضیح داد: کارخانه سیمان ری نخستین کارخانه سیمان ایران به حساب می‌آید که قدمت تأسیس آن به سال ۱۳۱۲ و از رده خارج شدن آن به ۱۳۶۳ باز می‌گردد. ۳۴ سال بعد در سال ۱۳۹۷، هیأت وزیران به پیشنهاد شهرداری تهران، حق مرمت و تبدیل کارخانه به موزه صنعت سیمان را به مدت ۳۰ سال به شهرداری تهران واگذار کرد.

محمدخانی گفت: با هدف بازگشایی هرچه سریعتر موزه، فاز اول عملیات اجرایی تبدیل کارخانه سیمان ری به موزه، ظرف مدت هفت ماه در سال ۱۴۰۱ به پایان رسید. فاز اول شامل ۵۰۰۰ متر مربع محوطه، ۲۰۰۰ متر مربع فضای کار اشتراکی، ۹۰۰ مترمربع گالری و مرکز اسناد به انضمام ۱۰۰۰ مترمربع موزه صنعت، برای استفاده هموطنان آماده شده است.

سخنگوی شهرداری تهران درباره ۷ پروژه دیگر نیز توضیح داد: احداث مخزن ژئوممبران در پارک کوهسار، پیاده‌روی خیابان بیمه سوم و آمفی تئاتر روباز پارک الهام در منطقه ۵، بازسازی پایانه سروری و پایانه بهشت در منطقه ۱۹ و احداث مخزن ذخیره آب در بوستان آیینه منطقه ۱۰ از دیگر پروژه‌های کوچک و متوسط مقیاسی است که به همت معاونت فنی و عمرانی و مناطق مذکور روز شنبه به بهره‌برداری خواهند رسید.

محمدخانی در پایان گفت: با عزم و اراده‌ای که در مجموعه بزرگ شهرداری تهران وجود دارد، امیدواریم بتوانیم، کاستی و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرده و پروژه‌های نیمه تمام و ضروری در سطح مناطق را به سرعت به سرانجام برسانیم. بر همین اساس، با نزدیک‌شدن به ایام دهه فجر و پایان سال، ضمن افتتاح پروژه شاخص و برنامه‌ریزی شده برای شنبه‌های‌امید و افتخار، حجم افتتاح‌های همزمان رو به افزایش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده