تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۸۵۶۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در هجدهمین شنبه امید و افتخار مطرح شد؛

تبدیل کارخانه سیمان ری به محل توسعه علم و دانش

‌می‌متالز - عضو شورای شهر تهران گفت: باید از موزه صنعت سیمان به عنوان محلی برای آموزش و پژوهش استفاده کنیم.

به گزارش می‌متالز، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران همزمان با هجدهمین شنبه امید و افتخار و در مراسم افتتاح فاز نخست موزه سی‌مان کارخانه سیمان ری با با بیان اینکه شهر ری شرایط متفاوتی با دیگر مناطق دارد گفت: برای حل مشکل انباشته شده در ری باید همراه با مشارکت مردمی اقدامات خود را پیش ببریم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران برخی از خانه‌های تاریخی را خریداری کرده و آن‌ها را به موزه تبدیل کرده است، اما متأسفانه برخی از آن‌ها نتوانسته‌اند اقدام به جذب بازدید کننده شوند و باید از موزه صنعت سیمان به عنوان محلی برای آموزش و پژوهش استفاده کنیم.

در ادامه مراسم مهدی چمران رئیس شورای شهر با بیان اینکه کارخانه سیمان می‌تواند قطب گردشگری خوبی را برای منطقه ایجاد کند گفت: امیدوارم انبار‌های این کارخانه به سالن‌های دانش بنیان تبدیل شود.

در ادامه مراسم حمید زمانی فرماندار شهرستان ری بیان اینکه افتتاح این موزه اثر روانی بسیار خوبی در منطقه دارد گفت: امیدواریم این کارخانه و موزه به خوبی بدرخشد و به عنوان یادگار بماند.

وی ادامه داد: فرمانداری ری دوشادوش شهرداری تهران به سمت رضایتمندی بیشتر مردم حرکت می‌کند و طرح توسعه حرم در حال پیشرفت است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده