تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۸۵۶۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فاز نخست موزه کارخانه تاریخی سیمان ری افتتاح شد

‌می‌متالز - فاز نخست موزه صنعت سیمان، کارخانه تاریخی سیمان ری با حضور شهردار تهران در شهرری افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، مراسم افتتاح فاز نخست موزه صنعت سیمان، کارخانه تاریخی سیمان ری و افتتاح پروژه‌های عمرانی مناطق پایتخت در محل کارخانه سیمان با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، پرویز سروری، نایب رییس شورای شهر و فرماندار شهرستان ری و دیگر مسوولان برگزار شد.

این کارخانه در محدوده تپه باستانی دژ رشکان، برج طُغرل، باروی تاریخی شهرری، چشمه علی، گورستان تاریخی ابن بابویه، بقعه بی بی زبیده، حرم شاه عبدالعظیم و کاروانسرا‌های عباسی و قاجاری قرار دارد.

فاز نخست موزه کارخانه تاریخی سیمان ری افتتاح شد

حدود ۹۰ سال از احداث کارخانه سیمان ری می‌گذرد و امروز فاز نخست این کارخانه کهن برای تبدیل شدن به موزه رونمایی افتتاح شد.

فاز نخست موزه کارخانه تاریخی سیمان ری افتتاح شد


اختصاص بخشی از فضای کارخانه به استارتاپ‌ها


پیش از این سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران هم در این باره اعلام کرده بود: کارخانه سیمان ری اولین کارخانه سیمان کشور با خط تولید ۱۰۰ تُنی بوده است و کاربری اصلی این طرح موزه صنعت سیمان است، همچنین در راستای حمایت از اشتغال و فعالیت‌های دانش بنیان، قرار شده بخشی از آن هم به فضا‌های اشتراکی و استارت‌آپ‌ها اختصاص پیدا کند.

او با بیان اینکه این طرح بزرگ، مجموعا در سه هکتار عرصه به سازمان نوسازی شهر تهران واگذار شد، ادامه داد: در روز افتتاح فاز نخست پروژه است، موزه دیزل ژنراتور در این محل راه‌اندازی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده