تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۸۵۶۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایوان ری تا پایان سال افتتاح می‌شود/ ارزش کارخانه سیمان ۷۰۰ میلیارد تومان است

‌می‌متالز - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجموعه فاخر ایوان ری تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی چمران روز شنبه در مراسم افتتاح مرحله نخست موزه کارخانه سیمان ری افزود: در شهر ری طرح‌های عمرانی، شهرسازی و فرهنگی زیادی در حال تکمیل است که می‌تواند در منطقه ۲۰ به عنوان طرح‌های محرک توسعه عمل کند.

وی افزود: امیدوارم با تکمیل طرح فرهنگی طغرل و مجموعه فرهنگی شیخ صدوق بزودی شاهد رونق اقتصادی در شهر ری باشیم.

چمران با اشاره به هویت تاریخی و فرهنگی ری اظهارداشت: با تکمیل مرحله دوم و استقرار شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات بزرگی در این منطقه روی خواهد داد.


ارزش کارخانه سیمان ۷۰۰ میلیارد تومان است


معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح مرحله نخست موزه کارخانه سیمان ری گفت: ارزش این مجموعه ۷۰۰ میلیارد تومان است که شهرداری ۲۵ میلیارد تومان برای مرمت این مجموعه هزینه کرده است.

حمیدرضا صارمی روز شنبه در مراسم افتتاح موزه کارخانه سیمان ری گفت: در فضا‌های قدیمی شهر تهران که دارای هویت تاریخی و ایرانی- اسلامی است با چالشی با عنوان فضا‌های بلا استفاده شهری روبرو هستیم که بهترین راهکار برای تبدیل این فضا‌ها توسط صنایع نوین و دانش بنیان امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های اعضای شورای شهر این سومین بار است که شهردار تهران در راستای عدالت فضایی و کاهش فاصله شمال و جنوب تهران به ری می‌آید.

معاون شهردار تهران ادامه داد: کارخانه ری یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های شهر تهران است که تا سال ۶۲ نیز فعالیت می‌کرد و با توجه به رویکرد جهانی، تغییر فضای صنایع ناکارآمد و تبدیل این کارخانه‌ها با فضای شهری از برنامه‌های موردنظر است.

وی تاکید کرد: کارخانه سیمان ری می‌تواند یکی از نقاط عطف ری باشد و به عنوان نماد صنعت کشور در شهر ری شناخته شود.

صارمی با بیان اینکه دولت کارخانه سیمان ری را به عنوان میراث صنعتی ثبت کرده و بعد نیز در اختیار شهرداری تهران تهران قرارداده شد، افزود: اراضی کارخانه ری ۱۱۱ هزار متر مربع است که از موزه صنعت تا ایجاد مرکز فرهنگی و گردشگری و محل استقرار صنایع نوآور و دانش بنیان رسما کار خود را امروز شروع می‌کند.

به گفته وی، مجموعه کارخانه سیمان ری حدود سه هکتار عرصه و ۵۰ هزار متر مربع اعیان دارد و یک کار شبانه روزی و سه شیفته برای تکمیل مرحله نخست آن انجام شد.

معاون شهردار تهران افزود: این مجموعه نیازمند کمک فرمانداری ری است؛ اکنون شهرداری زمینه فعالیت نوین این مجموعه را آماده کرده و زمانی می‌تواند تاثیرگذار باشد که مجموعه مدیریت سیاسی ری به راه‌اندازی آن کمک کند.

به گفته وی، با توجه به تاکید‌های شهردار تهران مبنی بر تبدیل سیمان ری به قطب صنایع نوآوری، امیدواریم با متمرکز شدن شرکت‌های دانش بنیان، این مجموعه تاثیرات خود را بر شهر ری بگذارد.

منبع: تهران پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده