تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۸۵۶۸۱
سرویس خبر : انرژی
یک عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد:

تداوم فعالیت صنایع در بلندمدت نیازمند سرمایه گذاری‌های جدید در حوزه برق و گاز

‌می‌متالز - عباس آرگون گفت: به جای پرداختن به معلول، علت‌ها را بیابید. قطعی گاز صنایع در زمستان، معلول عدم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیرساختی است. غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط اقتصادی در کنار تحریم‌ها و قیمت‌گذاری‌های دستوری، موجب شده رغبتی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در کشور وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذاری جدیدی در این سال‌ها صورت نگرفته است.

به گزارش می‌متالز، عباس آرگون کارشناس بازار سرمایه ضمن انتقاد از قطعی گاز صنایع در فصل زمستان بیان کرد: قطعی گاز صنایع در زمستان، معلول عدم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیرساختی است. معتقدم به جای پرداختن به معلول، بهتر است روی علت عدم سرمایه‌گذاری در حوزه گاز و... تمرکز کنیم.

این عضو اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط اقتصادی در کنار تحریم‌ها و قیمت‌گذاری‌های دستوری، موجب شده رغبتی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در کشور وجود نداشته باشد و علاوه بر آنکه سرمایه‌گذاری جدیدی در این سال‌ها صورت نگرفته، مرتبا شاهد خروج سرمایه‌ها از کشور هم بوده‌ایم. مادامی که دورنمای مثبتی از اقتصاد کشور برای سرمایه‌گذاران ترسیم نشود، معضل عدم سرمایه‌گذاری به قوت خود پابرجا خواهد ماند. عدم ثبات قوانین و مقررات و اتخاذ تصمیمات ناگهانی مثل وضع عوارض صادراتی، یکی از چالش‌هایی است که پیش‌بینی‌پذیری را دشوار کرده است.

آرگون تصریح کرد: یکی از مهمترین مولفه‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران جدید، پیش‌بینی‌پذیری است و سیاست گذاران باید تلاش کنند شرایطی فراهم آورند که سرمایه‌گذاران امکان پیش‌بینی اوضاع اقتصادی کشور در بازه زمانی بلندمدت را داشته باشند. ضمن اینکه باید بازده منطقی برای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد تا انگیزه برای سرمایه‌گذاری شود و با قیمت‌گذاری‌های دستوری، چنین بازدهی هم در انتظار سرمایه‌گذاران نخواهد بود!

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده