تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۸۶۸۶۳
سرویس خبر : انرژی

مصرف سالانه ۳۲۰میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور

‌می‌متالز -: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر با اشاره به اینکه پیک مصرف برق سال‌جاری، ۷۰‌هزار مگاوات بوده است، گفت: میزان مصرف برق در کشور سالانه حدود ۳۲۰میلیارد کیلووات ساعت بوده که نشان‌دهنده وسعت مصرف برق در کشور است.

به گزارش می‌متالز، آرش کردی با اشاره به موفقیت گذر از پیک بار تابستان سال‌جاری، اظهار کرد: کار در مجموعه صنعت برق وقفه‌بردار نیست و حساسیت در این بخش بسیار بالاست که نشان‌دهنده جایگاه مهم این صنعت در کشور است.

او ادامه داد: افرادی که در صنعت برق فعالیت می‌کنند باید همواره به یاد داشته باشند که علاوه بر تلاش برای ارتقای وضعیت بومی و محلی، باید به بهبود جایگاه ملی در این صنعت هم توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر بیان کرد: این دو در کنار هم لازم و ملزوم یکدیگر هستند و ما نیازمند فرهنگی هستیم که توجه توامان به این دومقوله مهم را مدنظر داشته باشد. او با بیان اینکه صنعت برق شامل سه مرحله تولید، انتقال و توزیع است، گفت: توزیع از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که محل تقاطع حاکمیت و مردم بوده و این نکته باید همواره مدنظر قرار گیرد.

کردی با اشاره به پیش‌بینی‌ها و اهداف تعیین‌شده برای گذر از پیک بار سال آینده بر تحقق ۵۰درصدی هوشمندسازی شبکه برق استان همدان تاکید کرد و افزود: رفع ضعف ولتاژ شبکه برق به‌خصوص در نواحی روستایی از اولویت بالایی برخوردار است و اجرای آن در سطح این استان و کشور ضرورت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه ایران جزو پنج‌کشور برتر در زمینه تولید توربین‌های گازی در جهان است، بیان کرد: ایران جزو اندک کشور‌هایی است که ۱۰۰‌درصد مناطق شهری و ۹۸‌درصد مناطق روستایی آن برق دار هستند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر تصریح کرد: سازنده‌هایی در زمینه تجهیزات اندازه گیری مانند کنتور‌های برق داریم که در جهان حرفی برای گفتن دارند و این در حالی است که کشور با تحریم‌های گسترده دشمنان انقلاب اسلامی روبه‌روست. او با اشاره به وضعیت شبکه برق در استان همدان افزود: اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای صنعت برق این استان به طور کامل پرداخت و اجرایی خواهد شد.

کردی با اشاره به مسائل بومی صنعت برق استان همدان گفت: از جامعه دانشگاهی استان و محققان و پژوهشگران خواهانیم تا موضوعات و نیاز‌های موجود در صنعت برق این استان را رصد و احصا کنند تا بتوان نیازمندی‌ها و مشکلات را رفع کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده