تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۸۶۱۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تایید ۷۵ درصد مشاغل ثبت شده در سامانه رصد اشتغال

‌می‌متالز - رئیس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مشاغل ثبت شده در سامانه رصد تایید شده اند گفت: سه مرحله نظارت و صحت سنجی (تلفنی، پیامکی، میدانی) نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، قاسم رستم‌پور، رئیس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال، با اشاره به سامانه رصد و پایش و نظارت بر اشتغال گفت: تا کنون ۷۵ درصد اطلاعات ثبت شده در نظارت تلفنی تایید شده است و ما بقی تایید نشده‌ها چند سوال دارند که یا تایید می‌شود و به مرحله بعدی می‌روند و یا کلا فرد خدمت را دریافت نکرده است و حذف می‌شود.

وی ادامه داد:آن دسته از مشاغلی که حذف شوند یعنی به احتمال زیاد در طول مسیر پشیمان شده است و خدمتی دریافت نکرده است. مطابق با داشبورد عملکرد دستگاهی اشتغال کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهادکشاورزی بیشترین ثبت اشتغال کشوری را داشته‌اند.

رستم پور‌با اشاره به سیاست‌های اشتغال زایی دولت گفت: شناسایی ظرفیت رسته‌های بهره‌ور و اشتغال‌زا در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و سازوکار حمایت از اشتغال‌زایی و برنامه اصلاح فضای کسب‌وکار اختصاصی ۲۲ رسته در سطح ملی، ۸ رسته در هر استان و ۳ رسته در هر ناحیه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و تدوین شده است که در حال عملیاتی شدن است.

رئیس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال در ادامه به تدوین برنامه اجرایی با همکاری دستگاه‌ها در سند ملی مهارت آموزی و اشتغال اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه اجرایی با همکاری کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط در سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، تهیه دستورالعمل روزآمد کردن استاندارد‌ها و محتوای مجموعه دوره‌های آموزشی، طراحی و اجرای نظام مشاوره و هدایت شغلی و تحصیلی و همچنین طراحی دستورالعمل تشویقی و انگیزشی تحقق نظام صلاحیت حرفه‌ای در کلیه مشاغل و کسب‌وکار‌ها از مصوبات شورای‌عالی اشتغال است که می‌تواند نیروی کار موردنیاز برای تولید و اقتصاد دانش‌بنیان مورد تأکید مقام معظم رهبری را تربیت کند. همچنین شناسایی ۴۰۰ هزار کارآفرین با هدف شناسنامه‌دار کردن کارآفرینان و فراهم کردن زمینه حمایت از آن‌ها از اقدامات مهم برای نیروی انسانی توانمند در حوزه اشتغال آفرینی است.

وی افزود: طرح شناسایی مشاغل سیار (دستفروش‌ها) با هدف ساماندهی این مشاغل، شناسنامه‌دار کردن دستفروشان، کمک به برقراری حمایت‌های اجتماعی و فراهم کردن بازار‌های موقت و محلی برای مشاغل غیررسمی و سوق دادن مشاغل غیررسمی به اشتغال رسمی و ایجاد فضای بهینه اشتغال در کشور از تدابیر دیگر در سال جاری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده