تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۸۶۷۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش تولید فولاد در ایران با تامین انرژی مورد نیاز

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: علی رغم بحران انرژی در جهان و کاهش تولید، ایران در ماه نوامبر (آبان امسال) شاهد افزایش تولید بود.

به گزارش می‌متالز، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: علی رغم بحران انرژی در جهان و کاهش تولید، ایران در ماه نوامبر (آبان امسال) شاهد افزایش تولید بود.

مرضیه احمدی افزود: صنعت فولاد جزو صنایع انرژی بر بوده و تامین آن برای صنایع به ویژه صنعت فولاد از فاکتور‌های رشد تولید است.

وی اضافه کرد: در ماه‌های اخیر تامین انرژی صنایع فولادی در کشور ما به خوبی انجام شد و در آبان ماه شاهد افزایش رشد این صنعت در کشور بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: صنعت فولاد، صنعتی پیشرو است و در صنایع ساختمان سازی، خودرو سازی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: وقتی رشد اقتصادی کشور‌ها را نگاه می‌کنیم می‌بینم ارتباط همسو و همبستگی بالایی با رشد این صنعت دارد و به همین علت تداوم در تولید می‌تواند نقش بسزایی در پایداری اقتصادی کشور داشته باشد.

احمدی اضافه کرد: همچنین در بازار بورس ایران این صنعت پس از صنایع شیمیایی از نظر ارزش در جایگاه دوم قرا ردارد و افزایش تولید در صنعت فولاد می‌تواند درآمد عملیاتی و حاشیه سود شرکت‌های فولادی را افزایش بدهد و یکی از محرک‌های مهم در بازار سرمایه باشد.

تعداد بازدید : 3

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده