تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۰۵
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۸۷۱۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با قیمت پیشنهادی ۶.۹ سنت اعلام شد:

نتایج مثبت حضور "کچاد" در مناقصه سرمایه گذاری احداث نیروگاه خورشیدی

‌می‌متالز - شرکت چادرملو از نتایج مثبت حضور در مناقصه سرمایه گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی استان یزد با قیمت پیشنهادی ۶.۹ سنت برای هر کیلو وات ساعت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، شرکت چادرملو از نتایج حضور در مناقصه سرمایه گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی استان یزد با قیمت پیشنهادی ۶.۹ سنت برای هر کیلو وات ساعت خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.

بر این اساس، "کچاد" اعلام کرد: در مناقصه کلی که از سوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) برای سرمایه گذاری در پروژه احداث ۲۶۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با ظرفیت یک مگاوات و بالاتر (سرمایه گذاری چادرملو در احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در ساختگاه سامعی یک شهرستان اشکذر استان یزد) برگزار شده، حضور یافت که پیرو بازگشایی پاکات مناقصه، قیمت پیشنهادی ۶.۹ سنت دلار چادرملو مورد پذیرش قرار گرفت و به عنوان برند انتخاب شد.

روش سرمایه گذاری BOO است که طی شش سال هر کیلو وات ساعت تولید شده برق نیروگاه خورشیدی مزبور به مبلغ ۶.۹ سنت دلار بصورت تضمینی از سوی وزارت نیرو (ساتبا) از شرکت چادرملو خریداری می‌شود. از سال شش به بعد تا پایان دوره بهره برداری به مدت ۲۰ سال برق تولیدی در اختیار سرمایه گذار (شرکت چادرملو) است. تضمین اجرا قرارداد به مبلغ ۱۹.۹۵ میلیارد تومان همزمان با امضا قرارداد طبق اسناد مناقصه انجام می‌شود. ضمنا مراحل اخذ ضمانت پرداخت از ساتبا در حال پیگیری است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده