تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۸۷۹۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برندسازی محصول در «گهرزمین» کلید خورد

برندسازی محصول در «گهرزمین» کلید خورد
‌می‌متالز - سنگ آهن گهرزمین برای اولین بار در کشور برای کنسانتره و گندله تولیدی خود استاندارد‌های لازم را از انگلستان اخذ کرده است که خود گامی مهم در برندسازی محصولات معدنی و افزایش صادرات است که در نهایت میزان درآمد‌های این شرکت از مسیر فروش محصول را افزایش دهد.

به گزارش می‌متالز، اخذ استاندارد‌های لازم برای محصولات از الزاماتی است که بازار جهانی بر آن تاکید دارد تا محصول با شناسنامه کامل به خریدار فروخته شود.  

درواقع این موضوع از یک سو باعث افزایش اطمینان خریدار شده و از سویی دیگر باعث می‌شود تا تولید کننده به دنبال افزایش کیفیت در محصول تولید خود باشد. درواقع این موضوع می‌تواند توان رقابتی در بین تولیدکنندگان را هم افزایش دهد.  

حالا برای اولین بار در کشور شرکت معدنی گهرزمین برای دو محصول کنسانتره و گندله خود موفق به اخذ استاندارد محصول شده است.  

درواقع گواهی محصول یکی از معروف‌ترین استاندارد‌های موجود است که منجر به حفظ یکنواختی محصول می‌شود. این موضوع برای گهر زمین آن هم برای اولین بار می‌تواند یک فرصت طلایی برای حضور در بازار‌های صادراتی باشد.  

از سویی دیگر این گواهی می‌تواند حضور گهر زمین در بازار‌های داخلی را هم افزایش داده و توان رقابتی آن را بالا ببرد.  

اما اگر بخواهیم از نگاه صادراتی به بررسی این موضوع بپردازیم، باید گفت در شرایط تحریمی ورود به بازار‌های صادراتی و حفظ آن کار بسیار دشواری است.

 در واقع در چنین شرایطی حفظ بازار از ورود به بازار‌های مختلف بسیار مهم‌تر است، زیرا تحرک رقبا در بازار‌های منطقه به ویژه در یک سال اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است.

 در نتیجه عرضه محصولی استاندارد و با کیفیت می‌تواند برای یک مجموعه فاکتوری جهت افزایش صادرات محسوب شود که حالا گهرزمین در این زمینه توانسته به موفقیتی دست پیدا کند که گامی مهم در راستای برند سازی است.  

درواقع گهر زمین با افزایش کیفیت محصول خود و اخذ استاندارد محصول کنسانتره و گندله به سمت ثبت برند خود در بازار‌های جهانی پیش می‌رود که می‌تواند دستاوردی مهم برای صادرات زنجیره ارزش فولاد باشد.  

گهرزمین با بررسی‌های دقیق و کارشناسی و تمرکز بر افزایش کیفیت محصول تولیدی دارد تا بتواند مشکل برند سازی در بخش معدن را حل کند.  

شاید در سال‌های اخیر عدم توجه به برندسازی در بخش معدن باعث شد تا سهم صادراتی چندان توسعه پیدا نکند، حالا گهر زمین پاشنه آشیل این موضوع را پیدا کرده و به سراغ تقویت برند خود رفته است.  

اخذ استاندارد محصول برای کنسانتره و گندله تولیدی، کلیه مشتریان داخل و خارج کشور از کیفیت محصول اطمینان حاصل می‌نمایند که این امر برای اولین بار در صنایع معدنی کشور توسط واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت شرکت گهرزمین با همکاری واحد فروش از مرجع صدور گواهینامه بین المللی Forefront Certification از کشور انگلستان اخذ شده است.  

با اخذ این گواهی، مشتریان نیز از یکنواختی کیفیت محصول مطمئن خواهند بود و می‌توانند برای تولید خود براساس کیفیت موجود برنامه ریزی داشته باشند.  

درواقع استفاده از محصولی با این کیفیت در ادامه تولید محصول نهایی با کیفیت بالاتری را تضمین می‌کند که نتیجه خود را در افزایش فروش صادراتی و ارزآوری نشان می‌دهد. در پی چنین اتفاقی گهر زمین می‌تواند اهداف خود در بخش فروش و درآمدزایی افزایش دهد.  

این اتفاق برای سهامداران هم خوشایند خواهد بود، زیرا با افزایش فروش میزان سوددهی هم بیشتر می‌شود و گهرزمین در این راستا می‌تواند سایر اهداف توسعه‌ای خود را محقق کند.  

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده