تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۸۷۹۴۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد

«فروژ» عرضه اولیه فرابورسی را بهتر بشناسید

‌می‌متالز - ۲۵ درصد سهم بازار فروسیلیسم کشور متعلق به شرکت فروآلیاژ ایران است، دارا داریوش، بازارگردان و تامین سرمایه کاردان، متعهد خرید عرضه اولیه فروژ هستند. تعهد خرید بازارگردان یک ساله بوده و ۵ درصد سهام شرکت تحت اختیار بازارگردان قرار خواهد گرفت. در حال حاضر زمان عرضه‌اولیه تعیین نشده و فرآیند مربوطه مطابق اطلاعیه‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، دومین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت فروآلیاژ ایران (فروژ) صبح امروز در شرکت فرابورس برگزار شد. طی این جلسه عابدی، مدیرعامل شرکت فروآلیاژ ایران با اشاره به اینکه ۲۵ درصد سهم بازار فروسیلیسم کشور متعلق به فروآلیاژ ایران است، اظهار کرد: شرکت فروآلیاژ در سال ۷۵ خصوصی‌سازی و در سال ۸۰ در سازمان بورس ثبت شد و با طرح‌های توسعه‌ای ظرفیت تولید این شرکت به ۶۰ هزار تن رسیده است.

شرکت‌هایی نظیر ذوب‌آهن، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و چادرملو خریداران داخلی این شرکت هستند؛ همچنین صادرات به ۲۷ شرکت در اروپا، آسیای میانه و شرقی انجام می‌شود. البته با توجه به شرایط تحریمی علاوه بر اینکه هزینه‌های شرکت افزایش یافته، بخش قابل توجهی از محصولات با ریسک‌های هزینه‌های حمل و ارزی صادر می‌شود.

عملکرد درآمدی شرکت فروآلیاژ در سال ۹۸ حدود ۳۷۰ میلیارد تومان، در سال ۹۹ حدود ۶۶۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ به حدود یک هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رسید؛ همچنین در سال جاری با توجه به صورت‌های مالی ۶ ماهه که به تصویب حسابرس مستقل رسیده، درآمد عملیاتی به بیش از یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

عابدی با تاکید بر اینکه روند درآمد و فروش فروژ صعودی بوده، گفت: پیش‌بینی می‌شود درآمد عملیاتی این شرکت تا پایان سال به بیش از دو هزار میلیارد تومان برسد. همچنین سود خالص فروژ در ۶ ماهه نخست حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است و برآورد می‌شود تا پایان سال جاری این رقم به حدود ۷۰۰ الی ۷۳۰ میلیارد برسد.


مشکل قطعی برق حل خواهد شد


مهدی حاجی بابا سهامدار عمده فروژ نیز طی این جلسه مطرح کرد: معضل قطعی برق گریبان‌گیر تمامی صنایع است و طبیعتا آسیب‌هایی را نیز به این شرکت وارد کرده، اما برای حل این مشکل اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است. در زمینه تامین مواد اولیه معدنی، سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای انجام شده است و برای افزایش کیفیت و کمیت محصولات در زنجیره تامین ورود کرده‌ایم؛ همچنین طبق آخرین تصمیمات، به‌منظور افزایش بهره‌وری کوره‌ها تصمیم بر تامین مواد اولیه کربنی از خارج از کشور گرفته شد.

دارا داریوش، بازارگردان و تامین سرمایه کاردان، متعهد خرید این عرضه اولیه هستند. تعهد خرید بازارگردان یک ساله بوده و ۵ درصد سهام شرکت تحت اختیار بازارگردان قرار خواهد گرفت. زمان عرضه‌اولیه و فرآیند مربوطه مطابق اطلاعیه‌ها انجام خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده