تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۰۹۳۹۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد

سهامداران فروژ دست پر از مجمع بیرون آمدند

‌می‌متالز - در مجمع فروژ سود قابل تقسیم ٥ هزار میلیارد و ٩٣١میلیون ریال اعلام شد که از این میزان به هر سهم مبلغ ٤،٣٢٧ ریال سود نقدی تعلق گرفت. همچنین بازرس اصلی موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان حسابرس اصلی رایمند به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند. اطلاعات هم به عنوان روزنامه کثیر الانتشار اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، رضا عابدی مدیر عامل شرکت فروآلیاژ ایران در مجمع عادی سالانه این شرکت گفت: فروش در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲،۱۷۲،۸۸۷،۴۹۹ میلیون ریال فروش داخلی و ۴۷۸،۶۲۷،۹۵۴ میلیون ریال فروش صادراتی و با توجه به پیش بینی تولید و فروش به شرح فوق و برآورد سایر درآمد‌ها و مخارج شرکت پیش‌بینی می‌شود سود خالص شرکت بعد از کسر مالیات بالغ بر ۶۷۸،۶۷۷،۲۷۸ میلیون ریال و درآمد هر سهم برای این سال مالی مبلغ ۶۷.۲۵۱ ریال باشد. وی عملکرد شرکت را به شرح زیر بیان کرد:

سهامداران فروژ دست پر از مجمع بیرون آمدند

عابد در گزارش خود درباره فعالیت اصلی گفت: موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه شرکت تاسیس و ایجاد واحد تولید فروسیلیسیم و انجام مطالعات و بررسی‌های لازم در جهت تولید سایر هم‌بسته‌های آهنی فروآلیاژ‌ها و ایجاد واحد‌های مربوطه، مطالعه و بررسی، اکتشاف و بهره برداری از معادن سیلیس و سایر معادن به منظور تامین مواد اولیه واحد تولید فروسیلیسیم و سایر همبسته‌های آهنی، انجام کلیه اقدامات و معاملات مربوط به خرید دارایی‌های منقول و غیر منقول و واردات ماشین آلات، تاسیسات، لوازم یدکی و مواد اولیه و فروش آن‌ها و همچنین فروش و صادرات محصولات تولیدی، مشارکت در سایر شرکت‌ها از طریق تامین یا تعهد سهام شرکت‌های جدید یا خرید و تعهد سهام شرکت‌های موجود است.

سهامداران فروژ دست پر از مجمع بیرون آمدند

وی در بیان فرصت‌های کنونی در شرایط فعلی کشور و بازار سرمایه گفت: شرکت فروآلیاژ ایران در بازار رو به رشد فولاد کشور و نیاز به تامین خوراک کارخانجات فولاد و کمک به زنجیره تولید آن به عنوان بزرگترین تولیدکننده فروسیلیسیم کشور است. همچنین دسترسی سریع به آب‌های آزاد خلیج فارس از طریق خط راه آهن شرکت به اسکله بندر امام، سرمایه انسانی متخصص و با تجربه بومی و غیر بومی، تجهیزات پیشرفته خریداری شده از بهترین شرکت‌های اروپایی، دارا بودن حق الامتیاز برق و آب مورد نیاز کارخانه، امکان حضور در بازار بین المللی با توجه به امکان انجام صادرات محصولات شرکت وجود بازار پایدار و تقاضای روز افزون برای محصولات و عدم وجود نگرانی از بابت فروش تولیدات و امکان انجام واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز کارخانه با توجه به ارزآوری حاصل از صادرات انجام شده از دیگر فرصت‌های فروژ است.

این مقام مسوول در ادامه در بیان تهدید‌های موجود گفت: امکان انجام واردات تولیدات مشابه با توجه به تعرفه‌های پایین گمرکی، عدم توانایی انجام صادرات به تمام کشور‌های اروپایی و آسیایی به دلیل تحریم‌های اقتصادی موجود، محدود بودن واردات مواد اولیه و قطعات به دلیل تحریم‌های اقتصادی موجود، افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی به دلیل اعمال تحریم‌های اقتصادی و کاهش قدرت چانه زنی ناشی از محدود شدن امکان خریداران و فروشندگان خاص، صدور بی رویه و بدون شناخت مجوز‌های تاسیس کارخانجات تولید فروسیلیسیم در کشور و عدم توانایی تامین برق مصرفی مورد نیاز این صنایع که منجر به اعمال محدودیت مصرف در فصل‌های پر مصرف انرژی خواهد شد.

سهامداران فروژ دست پر از مجمع بیرون آمدند

رضا عابد در خصوص تولیدات سال گذشته شرکت اظهار داشت: مقدار تولید مذاب تولید شده در سال مالی مورد گزارش مقدار ۴۷۷۱۴۸ تن است. چنانچه مذاب تولید شده را با مذاب از دست رفته ناشی از اعمال محدودیت مصرف برق در فصول تابستان و زمستان توسط توانیر جمع نمائیم به مقدار ۵۸۷۴۳۴ تن مذاب فروسیلیسیم خواهیم رسید که این رقم بدان معناست که شرکت در سال ۱۴۴۱ چنانچه اعمال محدودیتی از سوی توانیر صورت نمی‌گرفت تولید مذاب آن به این مقدار می‌رسید که این مقدار در مقایسه با تولید سال گذشته تولید بدون اعمال محدودیت سال مشابه بیانگر افزایش در تولید مذاب در حدود ۷۴۷ تن است.

مدیر عامل فروژ در خصوص عملکرد واحد معدن در سال ۱۴۰۱ گفت: لازم به توضیح است که این واحد علاوه بر باطله برداری صورت داده مقدار ۸۵ هزار تن استخراج از طریق آتشکاری و مقدار ۱۱۱ هزار تن استخراج با بیل مکانیکی را ثبت کرده است. جمع استخراج معدن در سال۱۴۴۱معادل ۱۹۶ هزار تن سنگ سیلیس است که این مقدار از استخراج سال مشابه ۳۲ هزار تن کمتر است که دلیل آن سیاست اتخاذ شده در خصوص افزایش خرید سنگ در این سال بوده است. در خصوص وضعیت معدن شرکت لازم به توضیح است که با توجه به اینکه در سنوات گذشته استخراج از لایه‌های در دسترس و سطحی معدن انجام گرفته است، استخراج از مابقی ذخیره معدن که در عمق‌های زیاد قرار دارد، فرآیند استخراج از معدن را در قیاس با سنوات گذشته دشوارتر کرده است، بنابراین عملکرد معدن با توجه به موضوع ذکر شده نسبت به سال گذشته عملکرد مطلوبی داشته است.

همچنین به منظور بررسی عملکرد واحد تولید در جداول و نمودار‌های موجود ضمن ارائه آمار‌های سال مورد گزارش، ارقام مقایسه‌ای تولید در سال‌های گذشته نیز ارائه شده است تا سهامداران ضمن اطلاع از فرآیند تولید از کمیت و کیفیت آن نیز آگاهی پیدا کنند.

سهامداران فروژ دست پر از مجمع بیرون آمدند

این مقام مسوول در مورد فروش و در آمد شرکت در سال مالی گذشته گقت: درآمد حاصل از فروش محصولات اصلی شرکت در سال مالی مورد گزارش مبلغ ۲،۴۷۴،۱۲۷،۳۱۸ ریال است که از نظر ریالی ۲۲ درصد رشد فروش را نشان می‌دهد. بالا رفتن بهای فروش محصولات در سال مالی حاصله در مقایسه با سال مالی گذشته بالغ بر ۲مورد گزارش است که موجب افزایش مبلغ فروش بالغ بر ۲۷۵۳۳۷۸۴۷ میلیون ریال شده است. به علاوه افزایش مقداری فروش نیز در سال مالی مورد گزارش بالغ بر ۱۷،۴۸۵ تن بوده که این امر موجب رشد مبلغ فروش به ۱۷۱،۷۵۷،۹۷۲ میلیون ریال شده است.

سهامداران فروژ دست پر از مجمع بیرون آمدند

همچنین عابد در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: مقدار فروش در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ و مقایسه آن با اطلاعات مشابه سال مالی قبل به شرح ذیل است:

سهامداران فروژ دست پر از مجمع بیرون آمدند

سهامداران فروژ دست پر از مجمع بیرون آمدند

این مقام مسوول در مورد برنامه‌ها و چشم انداز‌ها و وضعیت شرکت برای سال مالی آتی گفت: به موجب بودجه تهیه شده برای سال ۱۴۰۲ که بر اساس شرایط حاکم بر وضعیت اقتصادی و تجاری کنونی کشور و به تبع آن شرکت تنظیم شده، مقدار تولید مذاب فروسیلیسیم و پودر میکروسیلیکات پیش بینی شده برای سال فوق الاشاره به ترتیب مقدار ۴۲۷،۹۱۶ تن و ۱۴۷،۱۵۸ تن است. لازم به توضیح است که از مذاب تولیدی به شرح فوق مقدار ۴۴۷،۷۷۱ تن محصول فروسیلیسیم و مقدار ۲۷،۱۴۵ تن سرباره و ته‌پاتیل بدست خواهد آمد؛ فروش در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲،۱۷۲،۸۸۷،۴۹۹ میلیون ریال فروش داخلی و ۴۷۸،۶۲۷،۹۵۴ میلیون ریال فروش صادراتی و با توجه به پیش بینی تولید و فروش به شرح فوق و برآورد سایر درآمد‌ها و مخارج شرکت پیش‌بینی می‌شود سود خالص شرکت بعد از کسر مالیات بالغ بر ۶۷۸،۶۷۷،۲۷۸ میلیون ریال و درآمد هر سهم برای این سال مالی مبلغ ۶۷.۲۵۱ ریال باشد.

در پایان مجمع مدیر عامل شرکت گفت: لازم به توضیح است که شرکت در نظر دارد تعمیرات اساسی کوره کارخانه را موکول به فصل تابستان کند، زیرا اعمال محدودیت مصرف برق از سوی توانیر در این فصل صورت خواهد گرفت و شرکت ناچار خواهد بود که در جهت همکاری در تامین برق کشور در این فصل تولید خود را کاهش دهد که با توجه به موکول نمودن اورهال فوق به فصل تابستان تولید از دست رفته شرکت به حداقل خواهد شد و اورهال مزبور موجب افت تولید و سودآوری شرکت نخواهد شد مگر آنکه دوره اورهال مزبور از مدت اعمال محدودیت فوق تجاوز نماید که این امر برای شرکت کاهش تولید و فروش را به همراه خواهد داشت. اما تمام سعی بر آن است که دوره اورهال کوره مزبور به گونه‌ای مدیریت شود که تعمیرات طبق برنامه از قبل تعیین شده به اتمام برسد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده