تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۹۰۱۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هیچ بخشی در ایران به اندازه معدن سود ده نیست/ معدن نیاز به تغییر نگرش و رفتار سیاست‌گذاران برای توسعه دارد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در پنل عارضه‌یابی نظام حکمرانی، با بیان اینکه ذخایر قطعی سنگ‌آهن در حال حاضر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن است، گفت: مهمترین برنامه برای کشور باید اکتشاف سنگ‌آهن باشد، چون ذخیره سنگ‌آهن ما فقط کفاف ۱۲ تا ۱۵ سال آینده را می‌دهد و برای دستیابی بیشتر به ذخایر سنگ‌آهن کشور باید ضمن تغییر نگرش به تکنولوژی روز دنیا نیز تجهیز شویم.

به گزارش می‌متالز، اردشیر سعدمحمدی افزود: تاکنون عملیاتی جدی برای اصلاح ساختار اکتشاف در کشور انجام نگرفته و برای حل این معضل، برنامه‌ریزی اکتشاف سراسری مواد معدنی از جمله سنگ‌آهن در نظر است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تغییر نگرش و رفتار سیاست‌گذاران برای توسعه بخش معدن هستیم، اظهار داشت:هیچ بخشی در ایران به اندازه معدن سود ده نیست و قدرت بزرگ شدن و توسعه بیشتر را در کشور دارد.

این فعال صنعتی-معدنی با بیان اینکه معادن کشور از نظر تکنولوژی دچار عقب‌افتادگی شده‌اند تصریح کرد: نیاز است تا با ایجاد ارتباط با شرکت‌های بزرگ این عقب‌افتادگی تکنولوژیکی برطرف شود، به نرم‌افزار‌های جدید در بخش معدن مجهز شویم تا با تجهیز به دانش فنی معادن مناسب را طراحی کنیم.

سعد محمدی گفت: استرالیا با ۹۰۰ میلیون تن، برزیل با ۳۸۰ میلیون تن، چین ۳۶۰ میلیون تن و هند ۲۴۰ میلیون تن چهار کشور بزرگ تولید کننده سنگ‌آهن هستند.

وی با اشاره به حجم تولید و میزان سرمایه‌گذاری در فولاد را حدود ۴۰ میلیون تن ذکر کرد و افزود: مهمترین برنامه در حال حاضر برای بخش معدن کشور اکتشاف سنگ آهن است، زیرا ذخایر پیش بینی شده ما بسیار محدود است.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده