تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۹۰۷۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش تولید سنگ آهن توسط چین در سال ۲۰۲۲

‌می‌متالز - با توجه به افزایش تعداد موارد مبتلا به کووید ۱۹ و کاهش تقاضا در چین، میزان تولید سنگ آهن توسط چین در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، وب سایت SteelOrbis با ارجاع به داده‌های اداره ملی آمار چین (NBS) در روز سه شنبه (۳۱ ژانویه) گزارش داد تولید سنگ آهن در چین در سال ۲۰۲۲ به ۹۶۷.۹ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان سنگ آهن تولید شده در چین نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۱ درصد افت داشته است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۳۱ ژانویه) اعلام کردند در دسامبر ۲۰۲۲، میزان تولید سنگ آهن در چین نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲.۴ درصد کاهش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید سنگ آهن در چین در دسامبر ۲۰۲۲ در محدوده ۷۸.۶ میلیون تن گزارش شد. این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد میزان تولید سنگ آهن در چین در دسامبر ۲۰۲۲ نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ با کاهش ۱.۲ درصدی همراه بوده است.

معامله گران در روز سه شنبه (۳۱ ژانویه) اعلام کردند قیمت سنگ آهن وارداتی به چین در میان احساسات مثبت حاکم در میان فعالان بازار، یک روند کلی صعودی را نشان می‌دهد. همچنین انتظار می‌رود قیمت سنگ آهن در ماه فوریه ۲۰۲۳ به دلیل بهبود تقاضا برای فولاد ادامه یافته و تقاضا برای مواد خام افزایش یابد.

به نقل از برخی تاجران، معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان در ۱۳ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ به ۸۶۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۲۷.۵ دلار در هر تن می‌باشد. باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته دوم ژانویه نسبت به هفته اول ژانویه حدود ۲.۶ درصد ارزان‌تر شده است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن در میان خوش بینی نسبت به فعالیت مجدد در چین همچنان بالا می‌باشد.

در عین حال تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۳۱ ژانویه) گزارش دادند بازار چین به سرعت به گزارش‌های مربوط به وضعیت ویروس کرونا در چین واکنش نشان می‌دهد و همچنین با ترس بدتر شدن تقاضا مواجه است. در نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن در چین در حال کاهش می‌باشد و خطرات بالقوه بازار سنگ آهن کاملا با افزایش تعداد موارد مبتلا به COVID-۱۹ در چین مرتبط است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری Fitch Ratings پیش بینی‌های مربوط به قیمت سنگ آهن را برای سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تایید کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضای جهانی برای فولاد همچنان کاهش خواهد یافت، اما بازار فولاد چین در ماه ژانویه ۲۰۲۳ شلوغ نبوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کاهش عرضه از اوکراین و فدراسیون روسیه با کاهش تقاضا در اروپا و سایر مناطق جبران خواهد شد. آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری Fitch Ratings پیش بینی کرده بود تا پایان سال ۲۰۲۲ قیمت سنگ آهن به ۱۱۵ دلار در هر تن برسد. همچنین پیش طبق پیش بینی این آژانس رتبه بندی، قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ به ۸۵ دلار در تن و در سال ۲۰۲۴ به ۷۵ دلار در تن خواهد رسید.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده