تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۲۹۲۰۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دالیان در نوسان!

‌می‌متالز - معاملات آتی سنگ آهن دالیان، تا آخر هفته گذشته، روز‌های پر نوسانی را تجربه کرد. افزایش معاملات آتی نشان می‌دهد آینده بازار سنگ آهن با افزایش قیمت همراه خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی سنگ آهن دالیان در معاملات پرنوسان روز جمعه گذشته، افزایشی بود.

پرمعامله‌ترین سنگ آهن ماه می‌در بورس کالای دالیان چین، معاملات روزانه را با ۰.۸ افزایش قیمت به ۸۶۳.۵۰ یوان (۱۲۶.۹۸ دلار) در هر تن پایان داد و ضرر‌های ناشی از نوسانات اولیه را در ادامه معکوس کرد. در مجموع از ابتدای هفته گذشته تا روز جمعه، میزان معاملات در این بازار ۱.۷ درصد افزایش یافت.

سایر نهاده‌های فولادسازی دالیان نیز با کاهش ۰.۴ درصدی و زغال سنگ کک با کاهش ۲.۲ درصدی روبرو شد.

معیار‌های فولاد بورس آتی شانگهای با افت ۰.۱ درصدی، میلگرد نورد گرم ۰.۲ درصد، سیم SWRcv ۱، ۱.۱ درصد و فولاد ضد زنگ ۰.۹ درصد همراه بود.

کارشنسان بر این باورند بهبود حاشیه سود فولاد و شروع به کار دوباره برخی از کوره‌های بلند در چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده مصالح ساختمانی و تولیدی در جهان، از قیمت سنگ آهن در این هفته حمایت کرد.

البته افزایش ذخایر سنگ آهن در بنادر چین می‌تواند هر گونه سود بیشتر را محدود کند، چون تحلیلگران معتقدند قیمت‌های فعلی، در حال حاضر منعکس‌کننده چشم‌انداز تقاضای قوی به دلیل بازگشایی و اقدامات حمایتی چین برای فعالان حوزه مسکن است، چرا که ساخت‌وساز شهری چین، در سال گذشته حال‌و روز خوشی نداشته و دولت این کشور با سیاست‌های حمایتی در تلاش است تا به این بخش رونق بخشد.

طبق آمار‌ها هم‌اکنون موجودی سنگ آهن بنادر چین، در هفته گذشته به ۱۳۶.۵ میلیون تن رسیده است که این میزان، بزرگترین رقم از دسامبر گذشته بوده است.

معاملات سنگاپور نیز در روز جمعه کاهش یافت. فعال‌ترین قرارداد مارس فولادسازی با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۳.۹۰ دلار در هر تن رسید و برای دومین سقوط هفتگی متوالی در مسیر سقوط بیشتر قرار گرفت.
پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش قیمت سنگ آهن چین تا سه ماه آینده خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده