تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۹۱۱۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن زغال سنگ مطرح کرد:

بلاتکلیفی توسعه معادن زغال سنگ در کشور/ هزینه‌های تولید زغال‌سنگ به‌شدت افزایش یافت

‌می‌متالز - دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: در سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار زغال سنگ به کشور وارد شد در صورتی که کشوری با داشتن معادن بسیار زیادی باید یکی از بزرگترین کشور‌ها معدنی دنیا شود.

به گزارش می‌متالز، سعید صمدی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین منابع زغال سنگ ایران در طبس است و در آینده توسعه معادن زغال سنگ ایران به این حوزه بستگی دارد، اظهار داشت: در سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار زغال سنگ به کشور وارد شد، در صورتی که کشوری با داشتن معادن بسیار زیاد باید یکی از بزرگترین کشور‌ها معدنی دنیا شود.

وی با باشاره به تورم شدید کشور از سال ۹۶ تاکنون و افزایش قیمت همه کالاها، گفت: در این حالت خریداران تورم زغال‌سنگ را مورد بررسی قرار می‌دهند، اما باید در نظر گرفت هزینه‌های تولید و توسعه معادن و کارخانه‌های زغال‌سنگ به شدت افزایش پیدا کرده است و این خود بر قیمت زغال سنگ تاثیر فراوانی دارد.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با بیان اینکه حدود یکصد معدن زغال‌سنگ در کشور وجود دارد، عنوان کرد: ما تعهد می‌دهیم که تولید زغال‌سنگ را به نحوی افزایش دهیم تا کشور به جز مارک خاص که مشابه داخلی ندارد، از واردات زغال‌سنگ بی‌نیاز شود.

صمدی با اشاره به اینکه معادن زغال سنگی که دارای یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن ظرفیت تولید هستند، باید در چند سال اخیر از آن‌ها بهره برداری می‌شد، تصریک کرد: متاسفانه از آنجایی که بیشتر این معادن از طریق استخراج فروش واگذار شده بود، ۸۰ درصد آن‌ها بلاتکلیف باقی مانده اند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده