تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۶
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۹۱۱۶۵
سرویس خبر : انرژی

با شیرین سازی آب دریا کمبود آب در گلستان برطرف می‌شود

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: امسال بارندگی موثری در گلستان نداشتیم و در سال آینده با کمبود آب شرب مواجه خواهیم بود که مسوولین برای رفع این مشکل اقدماتی انجام دهند.

به گزارش می‌متالز، علی محمد چوپانی اظهار کرد: امسال بارندگی‌ها موثر نبود و در خشک سالی شدیدی قرار داریم و در تولید محصولات پاییزه مانند جو، گندم و کلزا با کاهش مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: مسوولان باید مشکلات آینده را پیش‌بینی کنند قبل از اینکه تاثیر آن در جامعه مشهود شود باید اقدمات موثری صورت بگیرد که به مشکل برنخوریم و نیاز است که محصولات مانند گندم و کلزا را وارد کنیم.

چوپانی بیان کرد: قطعا در تابستان سال آینده با مشکل کمبود آب مواجه می‌شویم و باید اقدمات فوری انجام شود. اگر می‌خواهیم بحران آب شرب و صنعت در گلستان حل کنیم باید شیرین سازی آب دریا را انجام دهیم.

وی افزود: متاسفانه بعضی از دستگاه‌های اجرایی یک ترک فعل دارند و برای رفع مشکل از قبل اقدماتی انجام نمی‌دهند و تازه زمانی که با مشکلات روبه رو می‌شوند چاره اندیشی می‌کنند و امیدواریم استاندار و دستگاه اجرایی به این مسائل توجه کنند.

وی تصریح کرد: دولت برای شیرین سازی آب دریا زیر ساخت‌هایی مانند برق را برای سرمایه گذاران فراهم کند و همچنین دولت باید با قیمت مناسبی آب شیرین‌کن را بخرد که برای سرمایه گذار صرف داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در روستای نیازآباد شهرستان بندرترکمن بخش خصوصی آب شیرین کن تولید می‌کند و ظرفیت تولید این آب شیرین کن ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است. آب شرب مورد نیاز ساکن در شهر‌های سیمین شهر، گمیش تپه، بندرترکمن ذا تامین می‌کند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده