تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۹۱۷۸۲

عدم رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام

‌می‌متالز - مدیر عامل انبار‌های عمومی بندر امام خمینی با بیان اینکه در بندر امام خمینی بیش از ۹۰ درصد کالاها، مربوط به کالا‌های اساسی هستند، گفت: در مجموعه انبار‌های عمومی بندر امام خمینی تحت هیچ شرایطی رسوب نداریم و ماندگاری کالا کمتر از یک ماه است.

به گزارش می‌متالز، میلاد رضایی مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی بندر امام خمینی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار‌های مربوط به ترخیص کالا از انبار‌های عمومی گمرک بندر امام خمینی گفت: انبار عمومی یک سایت انبارش کالا به ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در بندر امام خمینی دارد که زیر بنایی معادل ۳ هکتار دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای تیر ماه تا پایان بهمن ماه امسال بالغ بر ۵۳۷ هزار و ۳۸۰ تن انبارش کالا در آن انجام شده است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تناژ ورودی حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است. علت اینکه از تیر ماه این آمار محاسبه شده این است که در سه ماهه ابتدای سال شاهد اصلاح نرخ ارز تخصیص یافته به نهاده‌های دامی بودیم که در نتیجه در آن بازه زمانی انبار‌ها خالی بودند. به این ترتیب عملیات ما از ابتدای تیر ماه به طور رسمی آغاز شده است.

رضایی در خصوص افزایش درآمد‌های انبار عمومی بندر امام خمینی گفت: در بحث درآمدی نیز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۶۱ درصدی درآمد‌ها بودیم. بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان درآمد سال جاری بوده و این رقم در دوره مشابه سال قبل یعنی از ابتدای تیر ماه تا بهمن ماه ۱۴۰۰، حدود ۱۶ میلیارد تومان بوده است.

افزایش سرعت بارگیری و ترخیص کالا‌ها با هماهنگی بین دستگاه‌ها

وی در پاسخ به سوالی در مورد فرآیند هوشندسازی انبار‌ها گفت: باسکول ما مستقیما به سامانه جامع گمرک متصل است. شرکت‌های انبار‌های عمومی یکی از اولین مجموعه‌هایی بود که به سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار‌ها متصل شد. در نتیجه آمار انبار‌های عمومی به لحظه از جانب دولت قابل رصد است.

مدیر عامل انبار‌های عمومی بندر امام خمینی در مورد تاثیر اقدامات انجام شده در تسریع فرآیند‌های انبارداری گفت: با توجه به تغییرات دولت، مشکلاتی که در بحث نهاده‌های دامی و توزیع آن در کشور وجود داشت کاهش پیدا کرده است. در نتیجه کار تسریع شده است و در نتیجه حل این مسائل حجم تخلیه و بارگیری کالا‌ها در انبار‌های عمومی نیز افزایش پیدا کرده است.

به طور کلی در دولت سیزدهم میزان ورودی و ترخیص کالا افزایش یافته است. هماهنگی بین سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو، سازمان دامپزشکی و بازارگاه افزایش یافته که در نتیجه این اتفاق سرعت کار رشد داشته است.

عدم رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت رسوب کالا‌های اساسی در انبار عمومی بندر امام خمینی گفت: در بندر امام خمینی بیش از ۹۰ درصد کالاها، مربوط به کالا‌های اساسی هستند و بخش عمده این کالا‌های اساسی نیز نهاده‌های دامی است. با توجه به این مساله رسوب کالا بسیار کم به وجود می‌آید و اگر هم باید مساله به شرکت پشتیبانی امور دام بازمی‌گردد.

براین اساس در مجموعه انبار‌های عمومی بندر امام خمینی تحت هیچ شرایطی رسوب نداریم و ماندگاری کالا کمتر از یک ماه است.

گفتنی است، از مرداد ۱۴۰۱ تا اواسط بهمن ماه اقداماتی در بندر لنگه انجام شد که براین اساس در تاریخ ۱۷ آبان ماه رکورد تخلیه ترانزیتی هزار و ۳۳ دستگاه خودرو ثبت شد. البته به طور میانگین تخلیه و بارگیری ۶۵۰ دستگاه‌ها خودرو در بندر لنگه انجام می‌شود. ابن مساله با اضافه شدن ادوات جدید امکان پذیر شده است. این خودرو‌ها به کشور‌هایی نظیر ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و عراق ترانزیت می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده