تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۹۲۳۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ دلخوش فولادی‌ها به وعده دولت برای افزایش یارانه انرژی

‌می‌متالز - یک فعال فولادی گفت: در حال حاضر صنعت فولاد پس از صنعت نفت تأمین‌کننده ارز کشور محسوب می‌شود. با این حال، افزایش نرخ ارز، خودرو، گاز و مالیات‌های صنایع و کسب‌وکار‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق چیت ساز در تحلیل هفتگی بازار آهن مطرح کرد: در هفته جاری بازار فولاد رکورد‌های بی‌سابقه‌ای را از خود بر جای گذاشت به گونه‌ای که شاهد افزایش ۲ هزار تومانی محصولات فولادی اعم از تیرآهن، میلگرد و ورق به ازای هر گیلوگرم بودیم.

وی گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم میلگرد ۲۴ هزار تومان، تیرآهن ۲۵ هزار تومان و ورق گرم ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ گذاری شده‌اند.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران معتقد است که در حال حاضر صنعت فولاد پس از صنعت نفت تأمین‌کننده ارز کشور محسوب می‌شود. با این حال، افزایش نرخ ارز، خودرو، گاز و مالیات‌های صنایع و کسب‌وکار‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

چیت ساز با اشاره به وعده دولت در رابطه با افزایش یارانه انرژی فولادی‌ها، مطرح کرد: دولت به کارخانجات فولادساز پیشنهاد داده است که ارز حاصل از صادرات فولاد یعنی دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را در اختیار دولت قرار دهند. البته استقبال چندانی از این پیشنهاد نشد، چرا که در حال حاضر نرخ ارز در بازار آزاد در محدوده ۴۶ و ۴۷ هزار تومان در نوسان است. همچنین دولت قول داد یارانه انرژی بیشتری را برای کارخانجات فولادی کشور در نظر بگیرد.

وی در خصوص وضعیت هفته آتی بازار آهن و فولاد اظهار کرد: به نظر می‌رسد در صورتی که گاز بیشتری به کارخانجات فولادی عرضه شود، در هفته آینده قیمت‌ها در این حوزه با رشد کمتری افزایش خواهند داشت، اما قطع به یقین افزایش قیمت اتفاق می‌افتد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده