تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۹۳۱۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خروجی کمیسیون معادن اتاق اصفهان

‌می‌متالز - عملکرد کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در آخرین جلسه این کمیسیون تشریح و از تربیت صادرکنندگان جدید سنگ به عنوان خروجی بخش توانمندسازی آن یاد شد.

به گزارش می‌متالز، رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این جلسه با بیان اینکه تا کشور از وجود بازرگانان خوب بهره‌مند نباشد، صنعت، معدن و کشاورزی جایگاه واقعی خود را پیدا نمی‌کند اظهار کرد: دوره پرداختن صرف به بازرگانی گذشته و تمرکز بر اقتصاد رفتاری، توانمندسازی و آموزش، شرط بقا و لازمه تجارت و کسب درآمد محسوب می‌شود. مسعود گلشیرازی با بیان اینکه این امر در دوره‌های توانمندسازی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان محقق شد، افزود: البته این تنها یک گام به جلو بود و ارتقای دانش آموختگان این دوره باید همچنان دنبال شود. همچنین اگر توفیقی در اتاق دوره نهم حاصل شده، نتیجه کار گروهی یک تیم شامل ۱۵ عضو هیات رئیسه و هیات نمایندگان، کمیسیون‌های ده‌گانه، شورا‌ها و تیم اجرایی بوده است.

وی ادامه داد: اگر فعالیت این کمیسیون در کنار سایر کمیسیون‌های اتاق اصفهان نبود، امروز به ارائه ۵۲ خدمت متنوع به اعضا دست نمی‌یافتیم. همچنین اعتقاد داشتیم دوره اتاق کمیسیون محور گذشته و هنر اتاق اصفهان در دوره نهم، خوشه بندی فعالیت‌ها بود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه شتابدهنده صادراتی اتاق اصفهان تنها شریک سازمان تجارت جهانی در ایران است، گفت: این شتابدهنده با بهره بردن از بهترین اساتید و منتور‌ها به تربیت نیروی متخصص در حوزه‌های صادرات، تجارت الکترونیک و فروش و بازاریابی می‌پردازد و از فارغ التحصیلان آن حمایت مادی و معنوی انجام می‌گیرد. مجتبی کاروان، رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به فعالیت چهار کمیته کانی‌های فلزی و غیرفلزی، سنگ‌های تزئینی و ساختمانی، صنایع معدنی و فلزات و سنگ‌های گرانبها ذیل این کمیسیون گفت: کمبود بازرگان و دانش بازرگانی از جمله مشکلات اقتصاد کشور است، چون بازرگانی به اندازه صنعت و تولید رشد نکرده و برخی تولیدکنندگان و صنعت گران از عرضه و صادرات تولیدات خود ناتوان هستند؛ بنابراین کمیسیون معادن اتاق اصفهان به توانمندسازی و تربیت بازرگان حوزه سنگ فرآوری شده اهتمام ورزید.

وی با بیان اینکه دنیا به سوی تولید و صادرات سنگ مصنوعی تزئینی می‌رود، افزود: ایران سرشار از ذخایر سنگ طبیعی است و به دلیل ضعف در حوزه بازرگانی، تولیدکنندگان از عرضه آن به بازار‌های خارجی ناتوان هستند.

کاروان با تاکید بر تداوم حمایت از دانش آموختگان دوره فروش و بازاریابی صادراتی صنعت سنگ در اتاق بازرگانی اصفهان، ادامه داد: امیدوارم در آینده به وجود این همه بازرگان سنگ ساختمانی در استان ببالیم.

در ادامه روسای کمیته‌های چهارگانه ذیل کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان، پایش مستمر فضای کسب و کار بخش معدن استان و کشور، تزریق نگاه توسعه‌ای و بلندمدت به فعالان این حوزه، ایجاد سازوکار‌های عارضه یابی محیط کسب و کار معدن، تلاش برای ارتقای جایگاه این کمیسیون در نظام تصمیم سازی بخش معدن کشور و ایجاد شبکه سراسری تعامل با واحد‌های گوناگون و تشکل‌های مرتبط در سراسر کشور را از جمله اهداف و چشم انداز‌های این کمیسیون در طول چهار سال گذشته دانسته و مهم‌ترین اقدامات این کمیسیون در حوزه‌های بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید بخش معدن و صنایع معدنی، تکمیل زنجیره تامین و تولید مواد معدنی، توانمندسازی اعضا را تشریح کردند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده