تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۹۳۵۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت اعلام کرد:

خراسان‌رضوی دارای ظرفیت راه‌اندازی شهرک تخصصی الکترونیک است

‌می‌متالز - مدیرعامل مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد که استان خراسان‌رضوی از ظرفیت لازم برای راه‌اندازی شهرک تخصصی برق و الکترونیک برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با حضور در یکی از واحد‌های صنعتی مربوط به حوزه برق و الکترونیک در شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های نوین مشهد طی نشستی با مدیران و فعالان اقتصادی افزود: آمادگی لازم برای راه اندازی این شهرک و استقرار واحد‌های الکترونیکی در این بخش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تامین زمین برای شرکت‌های دانش بنیان در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اولویت است، اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون به ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور زمین واگذار شده که از این تعداد ۴۶ شرکت مربوط به تهران است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با موافقت استاندار خراسان رضوی و پیگیری‌های شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، ۱۰۰ هکتار به وسعت شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های نوین برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان اضافه می‌شود که مراحل اداری آن در حال انجام است.

رسولیان یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه را گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب شهرک‌های فناور ذکر و بیان کرد: در این خصوص تاکنون مجوز ۴۰ شهرک در سطح کشور گرفته شده است.

راه‌اندازی شهرک تخصصی برق و الکترونیک در خراسان رضوی

«امیررضا رجبی» مدیرکل صمت استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: توسعه صنعت سیلیکون و تکمیل زنجیره آن یکی از طرح‌هایی که این استان از سال‌های گذشته پیگیر اجرای آن بود، چراکه ظرفیت‌های خوبی از مواد معدنی تا فرآوری آن در قالب مدار‌های الکترونیکی در خراسان رضوی وجود دارد.

وی افزود: در این راستا و برای تکمیل زنجیره سیلیکون، ایده راه اندازی شهرک تخصصی برق و الکترونیک در استان مطرح شد که با همکاری آستان قدس رضوی زمین مناسب در این خصوص جانمایی شد.

به گفته مدیرکل صمت استان خراسان رضوی، با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، استانداری و فعالان اقتصادی می‌توان نسبت به تغییر کاربری زمین اقدام و زمینه راه‌اندازی شهرک تخصصی برق و الکترونیک در خراسان رضوی را فراهم کرد.

شهرک صنعتی ماشین‌سازی کمترین واحد صنعتی راکد را دارد

در ادامه این نشست، «جعفر فرشچی» مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: شهرک ماشین سازی و فناوری‌های برتر ۱۶۰ هکتار زمین در اختیار دارد که تاکنون برای ۳۵۵ فعال اقتصادی قرارداد منعقد و به آنان در این شهرک زمین واگذار شده است، از این تعداد ۵۵ واحد خدماتی، ۸۰ واحد کارگاهی و ۲۲۰ واحد صنعتی هستند.

وی افزود: شهرک صنعتی ماشین‌سازی کمترین واحد صنعتی راکد را در بین سایر شهرک‌های صنعتی استان دارد و بیش از ۹۸ درصد واحد‌های آن فعال هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی مجوز توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی ماشین‌سازی پیگیری و این موضوع از کارگروه امور زیربنایی استان دریافت شد تا به طور ویژه به واحد‌های توسعه‌ای درون زا و شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شود.

نیاز به بازسازی زیرساخت‌های شهرک صنعتی ماشین‌سازی

«سیدمحمد خوشحال» مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر مشهد نیز در این نشست گفت: تاکنون ۴۶ مگاوات برق برای این شهرک فراهم شده که در صورت اجرای طرح توسعه آن به ۱۵ تا ۲۰ مگاوات برق دیگر نیاز است. در این بین نیاز به بازسازی زیرساخت‌های شهرک صنعتی ماشین‌سازی و ایجاد ساختمان اداری نیز وجود دارد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده