تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۹۴۸۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تخلیه ذخایر، قیمت میلگرد در بازار چین را کاهشی کرد

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین برای تخلیه ذخایر حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، باتوجه به اینکه خریداران نیاز به تخلیه ذخایر میلگرد خود داشتند، قیمت این محصول در بازار داخلی چین کاهش یافت.

گزارش‌ها از بازار شرق چین (شانگهای) نشان می‌دهد قیمت میلگرد در این بازار در بازه ۴ هزار و ۱۲۰ یوآن تا ۴ هزار و ۱۵۰ یوآن (۵۹۲ تا ۵۹۶ دلار) به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نسبت به قبل، حاکی از کاهش ۳۰ یوآنی این محصول است.

به گزارش برخی منابع بازار، بسیاری از تاجران در هفته گذشته ذخایر خود را شارژ کردند به طوری که در حال حاضر انبوهی از میلگرد موجود است و رقابت آن‌ها برای جلب توجه خریداران، روند قیمت‌ها را نزولی کرد.

علاوه بر این، برخی مصرف‌کنندگان نهایی از بازار دور ماندند، این درحالی است که ذخایرشان تنها نیاز یک هفته آن‌ها را تامین می‌کند.

در همین حال، برخی با این عقیده که ممکن است در روز‌های آتی قیمت میلگرد به دلیل محدودیت‌های اعمالی بر استان هبئی در شمال چین افزایش یابد، میزان سفارشات خود را افزایش دادند.

همچنین مقامات رسمی دولت چین اعلام کردند: برای بهبود شاخص کیفیت هوا از تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند ماه ۱۴۰۱) کاهش ۳۰ تا ۵۰ تولیدات تف‌جوشی در شهر‌های تانگ‌شان و هاندان اعمال خواهد شد.

زمزمه بازار

با این حال، یک تحلیل‌گر بازار بیان کرد: در طول این هفته قیمت میلگرد در مقادیر پایین نوسان خواهد داشت. آینده صنعت املاک و زیرساخت‌ها نامشخص است، بنابراین فعالان بازار میلگرد نه بسیار خوش‌بین و نه بسیار بدبین هستند. آن‌ها منتظر سیاست‌های جدید احتمالی دو نشست میان کنگره خلق چین و کنفرانس مشورتی سیاسی چین در آغاز ماه مارس هستند. ”

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳ هزار و ۹۳۰ یوآن به ازای هر تن بود که این رقم نسبت به قبل، ۲۰ یوآن کاهش به ازای هر تن را نشان می‌دهد.

بورس معاملات فیوچرز شانگهای

در همین حال، معاملات فیوچرز ماه می‌برای میلگرد با قیمت ۴ هزار و ۱۹۱ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این رقم حاکی از کاهش ۳۳ یوآنی قیمت به ازای هر تن نسبت به توافق قبلی است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده