تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۹۵۲۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکود بازار میلگرد لهستان+دلایل

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از رکود بازار میلگرد لهستان به دنبال عدم فعالیت ساخت‌وساز حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر با توجه به کاهش تقاضای بخش‌های نهایی، بازار میلگرد فولادی در لهستان راکد باقی ماند.

در این راستا، چندین منبع از پیشنهاد قیمتی کارخانه‌های منطقه برای میلگرد با ضخامت ۱۲ میلی‌متردر بازه ۳ هزار و ۳۵۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ زلاتی – واحد پول اوکراین- (۷۵۹ تا ۷۷۰ دلار) به ازای هر تن CPT (معادل ۳ هزار و ۳۰۰ زلاتی تا ۳ هزار و ۳۸۰ زلاتی به ازای هر تن exw) گزارش دادند. البته در ادامه اعلام داشتند که هیچ معامله‌ای در این بازه قیمتی انجام نشد.

همچنین برخی منابع بازار گفتند: خرید محصول با قیمت ۳ هزار و ۲۵۰ زلاتی به ازای هر تن exw برای حجم بالای یک هزار تن مقدور بود، این درحالی است که خریداران با پیش‌بینی افت قیمت در ماه مارس، از خرید حجم بالای محصول خودداری کردند.

در همین حال، بزرگ‌ترین معضل بازار در حال حاضر، عدم وجود پروژه جدید در بخش ساخت‌و ساز که مصرف‌کننده اصلی میلگرد است، به شمار می‌رود. یک تاجر در بازار در این باره اظهار داشت: برخی پروژه‌های ساخت‌وساز ممکن است از ماه آوریل آغاز شوند، اما درصورتی که ماه مارس نیز با رکود بازار مواجه باشیم، امکان دارد که کارخانه‌ها در پایان ماه جاری قیمت محصولات را دوباره کاهش دهند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت میلگرد داخلی، exw لهستان در بازه ۳ هزار و ۲۵۰ زلاتی تا ۳ هزار و ۳۰۰ زلاتی به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از ثبات نسبت به هفته قبل است.

البته این ارزیابی بازتابی از کف بازه قیمتی پیشنهادات کارخانه‌ها و برآورد قیمت خریداران برای این محصول بود.

علاوه بر این، در بازار ثانویه، میلگرد با قیمت حدود ۳ هزار و ۳۵۰ زلاتی به ازای هر تن CPT معامله شد، این درحالی است که این محصول در هفته گذشته بین ۳ هزار و ۳۵۰ زلاتی تا ۳ هزار و ۴۰۰ زلاتی به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین راستا، تولیدکنندگان ایتالیایی در پایان ماه فوریه از بازار عقب‌نشینی کردند و به فکر رشد قیمت‌ها بودند. آخرین قیمت پیشنهادی ایتالیا برای فروش میلگرد به لهستان با تحویل ماه مارس، ۷۰۰ یورو (۷۴۳ دلار) به ازای هر تن CPT شنیده شد.

همچنین میلگرد آلمان با قیمت ۶۸۰ یورو به ازای هر تن CPT به غرب لهستان عرضه شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده