تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۱۴۸۲
کد خبر: ۲۹۴۰۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت میلگرد با افزایش تولید کاهش می‌یابد

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صمت با اعلام آمار ثبت میلگرد در بورس کالا گفت: با توجه به افزایش تولید میلگرد در بازار قیمت این کالا امروز ۹ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

به گزارش می‌متالز، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش تولید میلگرد و کاهش قیمت این کالا در بازار خبر داد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: با برطرف شدن محدودیت گاز صنایع و افزایش تولید، امروز حدود ۱۱۲ هزار تن تقاضای میلگرد در بورس کالا ثبت و به همان میزان هم عرضه شد ضمن اینکه شاهد کاهش قیمت میلگرد در بازار نیز هستیم.

امید قالیباف، با اعلام این خبر افزود: قطعی گاز صنعت فولاد و التهابات بازار ارز، باعث شد که قیمت‌ها در بازار و در زنجیره فولاد، به خصوص میلگرد و تیر آهن افزایش پیدا کند که به هیچ وجه از نظر وزارت صمت قابل قبول نبود.

وی ادامه داد: بر همین این اساس، تصمیم گرفته شد که همه زنجیره فولاد، صد درصد تولیدات خود را در بورس کالا عرضه کنند، علاوه بر آن، سقف قیمت پایه نیز بر اساس نرخ ارز نیمایی تعیین شود و بر همان اساس وارد رقابت شود.

قالیباف گفت: تخصیص شمش باید براساس اطلاعات شفافی که واحد‌های تولیدی از میزان نیاز و فروش خود ارائه می‌کنند، انجام شود؛ بدین معنی که اگر اطلاعات یک واحد تولید میلگرد کمتر از ۸۰ درصد باشد، نمی‌تواند از بورس کالا شمش خریداری کند و حتما باید موجودی انبار و مقدار فروش، با مقدار شمشی که از بورس کالا تامین می‌کند، متناسب باشد.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد امروز قیمت میلگرد در بازار از حدود ۳۴ هزار تومان به کمتر از ۲۷ هزار تومان رسید. ضمن اینکه براساس کشف قیمت انجام شده، پیش بینی می‌کنیم روند کاهشی قیمت میلگرد و تیر آهن و سایر مقاطع فولادی، در روز‌های آینده نیز ادامه یابد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده