تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۹۵۰۶۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عضو انجمن انبوه سازان کشور هشدار داد

افزایش خروج سرمایه‌های کشور از طریق خرید ملک و ارز در کشور‌های همسایه

‌می‌متالز - سرمایه‌گذاران در کشور به دلیل عدم حمایت سازمان‌ها و نهاد‌های حکومتی و دولتی و حتی قوه قضاییه به مرور رغبت خود را از سرمایه‌گذاری در داخل کشور از دست داده اند که همین موضوع باعث خرید ملک و ارز و سرمایه گذاری این افراد کارآفرین و فعال در کشور‌های همسایه شده است. مطلب فوق را یک فعال بخش خصوصی و سازنده مسکن در حالی با تاسف عنوان می‌کند که خود و مجموعه زیرنظر ایشان سالهاست که در خصوص یک پروژه عمرانی با بی مهری‌های بسیاری مواجه شده است.

به گزارش می‌متالز، سرمایه‌گذاران در کشور به دلیل عدم حمایت سازمان‌ها و نهاد‌های حکومتی و دولتی و حتی قوه قضاییه به مرور رغبت خود را از سرمایه‌گذاری در داخل کشور از دست داده اند که همین موضوع باعث خرید ملک و ارز و سرمایه گذاری این افراد کارآفرین و فعال در کشور‌های همسایه شده است. مطلب فوق را یک فعال بخش خصوصی و سازنده مسکن در حالی با تاسف عنوان می‌کند که خود و مجموعه زیرنظر ایشان سالهاست که در خصوص یک پروژه عمرانی با بی مهری‌های بسیاری مواجه شده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، حیدر نوروزی عضو انجمن انبوه سازان مسکن در یک نشست خبری متذکر شد بعد از وقوع حادثه متروپل وهمچنین فاجعه زلزله در کشور همسایه غربی باید حساسیت دقت در ساخت وساز ایمن و دقت بیش از پیش نهاد‌های نظارتی و دست اندرکار مسکن در کشور بالا برود تا جلوی وقوع فجایع و خسارت ناشی از حوادث را تاحد امکان بگیرد. سازنده برج‌های دوقلوی کیش یادآور شد: سال ۹۲ عملیات ساخت برج‌ها به اتمام رسید و این را به منطقه آزاد کیش اعلام کردیم و از سال ۹۴ تحویل واحد‌ها آغاز شد و متاسفانه در سال ۹۷ یکی از مالکان عمده این ساختمان تغییرات اساسی و ناایمنی در این سازه ایجادکرده و پس از آن در عین ناباوری اقدام به دریافت پایانکار ساختمان شده است.
نوروزی هشدار دادکه متاسفانه هیچ یک از ایراداتی که سازمان منطقه آزاد برای اصلاح سازه مطرح کرده بود ترمیم نشده است و این برج‌ها در شرایط نا ایمنی به سر می‌برند.
وی با یادآوری این‌که در آن زمان سازمان منطقه آزاد کیش به ما پایان کار را نمی‌داد، افزود: عدم صدور پایان کار نیز به این دلیل بود زمانی که ما جواز کار گرفتیم هیچ چیزی درباره آتش‌نشانی به ما اعلام نشد که بر اساس چه استانداردی مسائل مربوط به آتش‌نشانی ساخته شود. برای این کار با استفاده از یک شرکت خارجی و مطابق استاندارد اروپا آتش‌نشانی را پیاده‌سازی کردیم. منطقه آزاد هم اعلام کرد، چون از کار آتش‌نشانی سازه سر در نمی‌آورم به ما تأییدیه نداد. این در حالی بود که پیگیری‌ها از مقام مسئول سازمان منطقه آزاد کیش روایت دیگری را بیان می‌کرد. محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در این‌باره به تسنیم گفته بود: این‌که در سازه برج‌های دوقلو کیش تغییراتی انجام شده که باعث به خطر افتادن آن شده یک ادعاست که باید بررسی شود. وی ادامه داد: در این رابطه از ۳ کارشناس رسمی‌دادگستری، نماینده معاونت عمرانی و شرکت عمران برای بررسی این ادعا کمک خواسته‌ایم.
نظرپور بیان کرد: مشاور که مسوولیت قانونی دارد ادعای سازنده را رد کرده است. ضمن این‌که سازه برج‌های دوقلو به‌هیچ عنوان با ساختمان متروپل قابل مقایسه نیست. در حالی حدود ۶ ماه از این ماجرا می‌گذرد که سازنده این برج‌ها خواستار ورود دستگاه قضا به ماجرای تغییر و تحولات در سازه ساختمان شده است. به گفته سازنده برج‌های دوقلو، سازه برج با بتن عیار ۵۵۰ ساخته شده و در برابر زلزله مقاوم است، اما باید این مسئله را در نظر داشت که سازه ساختمان دچار تغییر شده و این مسئله برای ما تبعات بدی دارد، چراکه همه سازنده را می‌شناسند. نوروزی ارزش روز پروژه را حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سازندگان مسکن به‌دنبال ثبات اقتصادی هستند و امنیت کاری برای آن‌ها بسیار مهم است. اگر این چنین نباشد کسی جرات کار کردن را نخواهد داشت. وی خواستار ورود دستگاه قضا به این موضوع شد و گفت: به دلیل اتفاقات اینچنینی، سرمایه‌گذاران تمایل به ساخت پروژه‌های مسکن ندارند و ترجیح داده‌اند سرمایه خود را وارد سایر بازار‌های اقتصادی از جمله طلا و ارز کنند که پیامد‌های منفی را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد. وی با تاکید بر این‌که با کاهش ساخت و ساز مسکن در کشور بسیاری از صنایع نیز وارد رکود می‌شوند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران بخش ساختمان باید اطمینان خاطر داشته باشند تا بتوانند در این حوزه وظیفه ملی خود را انجام دهند.

منبع: مردم سالاری

عناوین برگزیده