تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۹۵۲۲۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

هشدار سازمان حمایت به احتکارکنندگان لاستیک خودرو در سراسر کشور

‌می‌متالز - سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام خبر کشف ۱۶۰ هزار حلقه لاستیک در دو روز، از برخورد قاطع با احتکارکنندگان تایر در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اعلام کرد؛ با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال و ضرورت توزیع مکفی تایر خودرو و گزارش‌های واصله مبنی بر برخی کمبود‌ها و افزایش قیمت‌ها در سطح عرضه، موضوع در دستور کار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفت.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی فعالیت انبارها، مراکز نگهداری و عوامل توزیع عمده تایر خودروی تولید داخل، از طریق سامانه‌های جامع تجارت و انبارها، مغایرت‌ها و تخلفات را شناسایی و به ادارات کل صمت استان‌ها جهت برخورد قانونی از حیث احتکار و اختفا اعلام کرده است.

در همین راستا و با همکاری بازرسان دفتر صمت استان تهران، در تعدادی از انبار‌های حومه تهران که صاحبان کالا با احتکار و اختفا اقدام به نگهداری این کالا و امتناع از عرضه به قصد گران‌فروشی کرده بودند، مقادیری لاستیک خودرو کشف شده است.

این اقلام پس از صدور رای توسط مرجع ذی‌صلاح از طریق شبکه منتخب و اصناف بین مردم توزیع خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طرح مبارزه با احتکار و اختفا تایر خودرو توسط سازمان حمایت و ادارات کل صمت استان‌ها در سراسر کشور در حال اجرا است.

لازم به ذکر است که ۱۶۰ هزار حلقه در دو روز کشف شده و این عملیات در کشور در حال پیگیری است که امیدواریم با همکاری واحد‌های تولیدی، عوامل توزیع عمده و واحد‌های صنفی، آرامش به بازار باز گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده