تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۹۵۵۸۰
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

صنعت کشتی‌سازی ایران نیازمند تسهیلات بانکی ارز

صنعت کشتی‌سازی ایران نیازمند تسهیلات بانکی ارز
‌می‌متالز - محمدرضا مدرس خیابانی گفت: صنعت کشتیرانی در دنیا براساس تسهیلات کارمی‌کند، اما ما ازاین تسهیلات بی‌بهره هستیم وامیدواریم با کمک دولت، بخشی از نیاز‌ها را از راه تسهیلات حل کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا مدرس خیابانی، نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز عملیات ساخت دو فروند شناور ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رتبه گروه کشتیرانی به عنوان پانزدهمین ناوگان کانتینری جهان، گفت: این ناوگان ظرفیت بزرگی برای انجام مأموریت در کریدور شمال-جنوب دارد، به نحوی که حدود ۱۴۰ فروند شناور و ۲۰۰ هزار دستگاه کانتینر ملکی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای ایفای این مأموریت آماده به کار هستند.

وی ادامه داد: در کنار این ‎ظرفیت و برای تقویت هر چه بیشتر ناوگان کشتیرانی دریای خزر در شمال کشور و همچنین تکمیل زنجیره حمل‌ونقلی در این کریدور، اقداماتی را صورت داده‌ایم که از جمله آن، می‌توان به سفارش ساخت چهار فروند شناور به تولیدکننده داخلی اشاره کرد.

مدرس خیابانی افزود: در همین راستا و برای تسهیل تردد شناور‌ها ‎گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در بندر سالیانکای روسیه انجام داده است و راهبری این بندر را در اختیار گرفته است.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه گروه کشتیرانی طی ‎سال جاری، در دریای خزر بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا را جابه‌جا کرده است، گفت: در بنادر جنوبی این رقم به بیش از ۲۶ میلیون تن رسیده که مجموع آن رشد ۵ درصدی را نسبت به رکورد تاریخی سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.
‎وی تصریح کرد: حسب دستورات دولت سیزدهم و در راستای توسعه حمل‌ونقل دریایی ظرفیت ناوگان کشتیرانی دریای خزر به زودی با الحاق شناور خریداری شده از روسیه، از ۹۵ هزار تُن به ۱۰۵ هزار تُن افزایش خواهد یافت که امیدواریم با تحویل به موقع چهار فروند شناور از شرکت صدرا این ظرفیت بیش از پیش افزایش یابد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این گروه تاکنون مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان را به شرکت صدرا جهت ساخت شناور‌های یاد شده پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: صنعت کشتیرانی در دنیا بر اساس تسهیلات بانکی کار می‌کند، اما متأسفانه در داخل کشور، ما از این تسهیلات بی‌بهره هستیم و امیدواریم با توجه و کمک دولت، بخشی از نیاز‌های خود را از طریق دریافت تسهیلات در صندوق توسعه ملی حل کنیم.

وی مجموع سرمایه‌گذاری گروه کشتیرانی در حمل‌ونقل دریای خزر جهت توسعه فعالیت در کریدور شمال-جنوب را حدود ۹۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: در حال تکمیل سامانه لجستیکی هستیم که از بنادر هند و چین تا بنادر دریای خزر را پوشش می‌دهد.

مدرس خیابانی در پایان اظهارات خود اشاره‌ای نیز به راه‌اندازی خط کشتیرانی ایران-ونزوئلا کرد و گفت: استمرار این خط مستلزم استقبال تجار است که امیدواریم به همت دستگاه‌های مربوطه این اقبال صورت گیرد.

منبع: ارانیکو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت