تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۹۵۷۶۲
سرویس خبر : محیط زیست
در بازدید از شرکت صنعتی و معدنی پایا فولاد انجام شد؛

کاشت نهال توسط مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد به مناسبت روز درختکاری

‌می‌متالز - محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان یزد به همراه معاون معدنی خود، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل امور اراضی، معاون اداره محیط زیست و مدیران شرکت صنعتی و معدنی پایا فولاد به مناسبت روز درختکاری و در راستای مسوولیت اجتماعی اقدام به کاشت نهال در فضای آن شرکت کردند.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت ایجاد فضای‌سبز و حفظ محیط زیست گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری درختکاری و ایجاد فضای‌سبز؛ اقدامی انقلابی و اسلامی است.

صادقیان افزود: با توجه به فعال بودن شرکت صنعتی و معدنی پایا فولاد در حوزه آبخیزداری، این شرکت اقدام به احداث و ایجاد پهنه‌های خاکی در منطقه نموده است.

گفتنی است، شرکت پایا فولاد کویر یزد با ایجاد مجتمع رفاهی گردشگری، زیر ساخت‌ها، تأسیسات و ساختمان‌های جنبی مربوطه در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار واقع شده است.

این مجموعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و رویکرد اشتغال‌زائی نیرو‌های بومی و همچنین رونق اقتصادی طریق الرضا، اقدام به احداث و راه‌اندازی مجتمع کارخانجات تولید کنسانتره سنگ آهن درمجاورت شهرساغند نموده است.

ظرفیت تولید کنسانتره شرکت پایا فولاد کویر یزد در حاضر ۱ میلیون تن در سال است که با اجرای طرح توسعه، خط دوم کنسانتره‌سازی این شرکت به ظرفیت معادلِ خط اول تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بدین‌ترتیب ظرفیت تولید این شرکت دو برابر می‌شود.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده