تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۹۷۴۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صمت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بازرسی و نظارت بر بازار استان تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که بازرسان اداره کل صمت استان و شهرستان‌ها، در ۳ شیفت کاری و تا پایان ماه مبارک رمضان، کار نظارت بر بازار استان را ادامه خواهند داد.

به گزارش می‌متالز، «کریم روزبهان» سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در روز‌های پایانی تعطیلات نوروزی خصوصا روز ۱۳ فروردین‌ماه، بازرسان این اداره کل نظارت بیشتری بر صنوف خدمات‌رسان را در دستور کار قرار دادند، گفت: این نظارت‌ها با حضور بازرسان ادارات کل صمت، تعزیرات حکومتی، بهداشت محیط، دامپزشکی و جهاد کشاورزی و از واحد‌های صنفی خبازان و قصابان مرغ و ماهی انجام شد.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها مقداری مرغ و گوشت تاریخ مصرف گذشته با همکاری دامپزشکی، جمع‌آوری و ضبط شد، افزود: همچنین براساس گزارشات مردمی واصله به ستاد خبری ۱۲۴، به‌صورت حضوری پایش، بازرسی و نظارت از فروشگا‌های چند منظوره و بزرگ، جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صورت گرفت.

سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یادآور شد: همشهریان گرامی درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه یکپارچه ۱۲۴ گزارش داده تا به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.

وی از دقت و حساسیت بیشتر بازرسان در این ایام بر روند عرضه کالا و خدمات‌دهی واحد‌های صنفی به شهروندان اشاره و اضافه کرد: بازرسان اداره کل صمت استان و شهرستان‌ها، در ۳ شیفت کاری و تا پایان ماه مبارک رمضان، کار نظارت بر بازار استان را ادامه خواهند داد.

روزبهان با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از اصناف به‌صورت قانونی اقدام به فروش کالا می‌کنند و هیچ مشکلی در عرضه کالا به مردم هم ندارند، اما بعضاً تخلفاتی هم از سوی برخی واحد‌های صنفی و خدماتی رخ می‌دهد که این بازرسی‌ها برای جلوگیری از ادامه این‌گونه تخلفات انجام می‌شود، تاکید کرد: برای نمونه، در یکی از شهرستان‌های استان، تعداد ۴۷ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی، به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات صنفی گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب وعدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: بازدید از مراکز اقامتی و پذیرایی مسافران، همچنین نظارت بر فعالیت، قیمت و کیفیت خدمات‌دهی واحد‌های صنفی از قبیل اغذیه فروشان، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، تعویض روغنی‌ها، مکانیکی‌ها و سایر صنوف در جهت رفاه حال مردم و مسافران در ایام تعطیلات نوروزی در دستور کار ویژه این اداره کل و شهرستان‌های تابعه قرار داشته است.

سرپرست اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در این بازرسی‌ها علاوه بر بازدید و بررسی روند فعالیت واحد‌های صنفی، حوزه خدمات همچون مراکز تفریحی و اقامتی و خدمات‌رسان هم مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده