تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۹۹۵۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی؛

اتاق اصناف ایران خواستار توقف استیضاح وزیر صمت شد/ خدمات فاطمی امین بررسی شود

‌می‌متالز - اتاق اصناف ایران به‌عنوان نماینده بیش از ۳ میلیون واحد صنفی، در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار توقف استیضاح وزیر صمت شد تا از چالش‌های جدی در حوزه صنعت جلوگیری شود.

به گزارش می‌متالز، در نامه «قاسم نوده فراهانی» رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر سوابق آقای فاطمی امین آمده است: وزیر صمت در تسهیل قوانین کسب و کار، حمایت از صنایع کوچک، دیده شدن بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی، تأمین مواد اولیه، اهتمام ویژه به حل مشکلات صنایع، احیای صنایعی که به سمت کاهش تولید و تعطیلی رفتند، رواج پاکدستی در بدنه وزارت صمت، تخصص‌گرایی و جلوگیری از اقدامات نسنجیده که در دولت گذشته پرشمار تکرار شد، اقدام کرد.

نامه رئیس اتاق اصناف ایران همچنین توجه به داخلی سازی، جلوگیری از واردات کالا‌هایی که در داخل تولید دارد، برگشت رونق به واحد‌های صنعتی، هدایت تسهیلات بانکی به سمت تولید، تلاش برای افزایش صادرات کشور، حمایت همه جانبه از صادرکنندگان، تلاش برای ثبات قیمت کالا‌ها در بازار، جلوگیری از نوسان قیمت مواد اولیه، سیاست‌های جدید، جلوگیری از قاچاق کالا و کالا‌های تقلبی به بازار، توجه به تمام بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و همچنین تشویق فعالان اقتصادی به حضور در نمایشگاه‌های خارجی به عنوان برخی دیگر از نقاط مثبت کارنامه وزیر صمت یاد شده است.

در بخش دیگر نامه آمده است: اتاق اصناف ایران به عنوان نماینده مردمی‌ترین بخش اقتصاد ایران و مهمترین و اثرگذارترین خرده سیستم کشور که از اهمیت و حساسیتی ویژه جهت رسیدن به اهداف آرمان‌ها و چشم انداز جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، وظیفه خود می‌داند نسبت به این مهم واکنشی در خور و کارشناسی داشته باشد.

در نامه اتاق اصناف ذکر شده است: این نهاد به عنوان نماینده بزرگترین تشکل‌های بخش خصوصی نگران است؛ چرا که بیم آن را دارد اتفاقی که در دولت گذشته برای وزارت صمت رخ داد، در این دولت هم تکرار شود. این وزارتخانه در گذشته یکی از پر چالش‌ترین وزارتخانه‌ها بود؛ چرا که به جهت تغییر وزیر و حضور سرپرست، تصمیم‌ها و بخشنامه‌های جدید ابلاغ می‌شد و هر بخشنامه، بخشنامه وزیر قبلی را باطل می‌کرد. همین امر منجر به کاهش تولید، افت شدید کیفیت کالا‌ها و گرانی و بیکاری شد.

این نامه ادامه یافت: اتاق اصناف ایران به عنوان نماینده بیش از ۳ میلیون واحد صنفی، خواستار توقف استیضاح وزیر صمت است و اذعان دارد که حرکت به این سمت، موجب چالش‌های جدی در حوزه صنعت خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده