تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۹۸۲۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان بوشهر اعلام کرد؛

الزامی شدن نصب بارکد دوبعدی در واحد‌های صنفی بوشهر/ اجرای ۵۷۳ فقره گشت بازرسی در قالب طرح نظارتی بازار

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر از الزامی بودن نصب بارکد دوبعدی (QR-Code) در واحد‌های صنفی سراسر استان خبر داد..

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر ضمن بیان مطلب فوق گفت: تمامی اتحادیه‌های صنفی با هماهنگی اتاق اصناف درسراسر استان موظف اند با توجه به اطلاع رسانی‌های قبلی مبنی بر الزام این موضوع، نسبت به دریافت و نصب بارکد دوبعدی (QR-Code) در واحد‌های صنفی تحت پوشش خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های قبلی یادآور شد: واحد‌های صنفی ملزم به دریافت بارکد دو بعدی مشخصات صنفی خود از اتحادیه مربوطه و سپس نصب آن در محل قابل رویت برای مشتریان هستند.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به ضرورت دریافت بارکد دو بعدی از اتحادیه برای واحد‌های صنفی افزود: دریافت این بارکد‌های دو بعدی به واحد‌های صنفی کمک می‌کند تا به تمام سامانه‌های دولت که در ارتباط با خدمات صنفی است، متصل شده و از مزایای نظام صنفی از جمله دریافت تسهیلات بانکی، حمایت‌های تامین اجتماعی، معافیت‌های مالی و ... بهره‌مند شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: واحد‌های صنفی در صورت عدم توجه و اقدام لازم، از طریق بازرسی و اماکن نیروی انتظامی برخورد قانونی می‌شود.

اجرای ۵۷۳ فقره گشت مشترک بازرسی در قالب طرح نظارتی بازار

صفوی اضافه کرد: از آغاز اجرای طرح نظارتی بازار ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان (از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) از تعداد ۵۷۳ مورد بررسی بنگاه اقتصادی در گشت‌های انجام شده، ۱۰۲ مورد متخلف و ۴۷۱ مورد غیر متخلف در سراسر استان بوشهر تشخیص داده شده است. در بازه زمانی مذکور تعداد ۸۲۸ فقره بازرسی میدانی از بنگاه‌های اقتصادی صورت گرفته که تعدد ۱۴۵ مورد به عنوان متخلف و ۶۸۳ فقره غیر متخلف تشخیص داده شده است.

وی اظهارکرد: طرح ویژه نظارتی عید نوروز و ماه مبارک رمضان در قالب تیم‌های بازرسی فردی و به صورت گشت مشترک با حضور بازرسان اداره کل صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، ادارات و نهاد‌های ذیربط از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

مدیرکل صمت استان بوشهر همچنین گفت: این طرح جهت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان با هدف ایجاد آرامش و جلوگیری از تخلفات احتمالی در حال اجرا خواهد است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده